וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אורון נבחר למקום השני ברשימת מרצ

מיכל מירון-שקד. צילום: רועי בית לוי

17.1.2006 / 1:11

בניגוד להערכות, ח"כ רן כהן הגיע למקום ה-3 ולא לשני. גלאון נבחרה למקום הרביעי, וילן לחמישי וגרינפלד, במפתיע, לשישי

בבחירות הפנימיות לרשימת מרצ-יחד לכנסת נבחר למקום השני, לאחר יו"ר הסיעה יוסי ביילין, חיים אורון. אחריו ברשימה ח"כ רן כהן ולאחריו זהבה גלאון. במקום החמישי נמצא אבשלום וילן ולאחריו הסופרת החרדית צביה גרינפלד. בגלי צה"ל דווח כי יו"ר המפלגה, יוסי ביילין, שלו משוריין המקום הראשון ברשימה, הביעה שביעות רצון מבחירתה המפתיעה של גרינפלד למקום השישי, שלדבריו הוא "ריאלי". למקום השביעי נבחר מזכיר הועידה עיסאווי פריג', ולשמיני אילן גילאון.

רן כהן אמר אמש, כי אם לא יהיה הראשון ברשימה אחרי ביילין, "המשמעות היא שמשהו זר ומוזר מתרחש במפלגה. אני מניח שאקבל 95% תמיכה ואקבל את המקום הראשון". כהן סירב לומר כיצד ינהג אם לא ייבחר למקום הראשון. כאמור, בניגוד להערכות הוא הגיע למקום השלישי ולא לשני.

יולי חרומצ'נקו ולילך וויסמן כתבות "הארץ":

כ-800 צירי ועידת מרצ בחרו היום את הרכב רשימת המפלגה לכנסת. הקלפיות בגני התערוכה בתל אביב נפתחו בשתיים בצהריים ונסגרו בשמונה בערב. שיעור ההצבעה היה גבוה מאוד - כ-87% מצירי הוועדה הצביעו בבחירות.

הבחירות התקיימו בגני התערוכה, בדיוק באותו מקום שבו התקיימו ביום חמישי הבחירות הפנימיות בליכוד, אך באווירה שונה מאוד, בשלווה ולצלילי רביעיית קשת. כמה מבאי הכנס נופפו בדגלי גאווה. "אנחנו לא כמו אלה שהיו כאן לפני כמה ימים", אמר יו"ר המפלגה, יוסי ביילין. התוצאות התפרסמו לאחר ספירה ידנית של חמשת הקלפיות בשעות הלילה. הבחירות התנהלו בסיסמה "מרצ יוצאת לאזרחות", בשל כוונת המפלגה להדגיש את התחומים האזרחיים במערכת הבחירות הקרובה.

מועמדים בולטים נוספים הם אבשלום וילן, מוסי רז (שזכה לתמיכה גדולה בשלב הבחירות המקדים), אילן גילאון, הסופרת החרדית ופעילת השלום צביה גרינפלד (הנתמכת בידי מחנה ביילין), ומזכיר הוועידה, עיסאווי פריג'. גרינפלד מתמודדת על המקום השישי ברשימה, המשוריין לאשה, ופריג' על המקום השביעי, המשוריין לערבי. עם זאת, במפלגה מעריכים כי פריג' עשוי אף להתברג למקום ריאלי ברשימה, ולא להזדקק לשריון.

על פי שיטת הבחירות, בוחרים הצירים ארבעה מועמדים לחמישייה הראשונה וארבעה נוספים לחמישייה השניה מתוך 22 מועמדים שנבחרו בשלב הבחירות הקודם, לפני כשבועיים. המועמדים שנבחרו מקבלים ניקוד מדורג - 6 נקודות לראשון, 5 נקודות לבא אחריו וכן הלאה. שיטה זו תוכננה בזמנו כדי להקשות על עריכת "דילים" ולאפשר גם למועמדים חדשים יחסית להיבחר בזכות תמיכה בקרב הצירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully