וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה בריטי שהואשם בפדופיליה חזר ללמד

16.1.2006 / 17:00

ויליאם גיבסון, שהורשע ב-1980 בתקיפה מינית של בת 15, הושעה לאחרונה מתפקידו, לאחר שהתגלו מספר סוטי מין שמשמשים כמורים בממלכה

ויליאם גיבסון, 59, הושעה מתפקידו על ידי משרד החינוך, לאחר שהורשע בתקיפה מינית של בת 15 ב-1980. גיבסון מעיד על עצמו: "אינני פדופיל, אינני סיכון לילדים". גיבסון הושעה מתפקידו לאחר שעברו התגלה.

ב-BBC דווח, כי דוברו הרשמי של ראש ממשלת בריטניה, טוני בליר, אמר שכרגע עדיף להניח לענין להתקרר, על מנת שיהיה אפשר לתת תשובות ברורות יותר לקראת סוף השבוע, זאת בתגובה לדרישה של משרד החינוך הבריטי לדו"ח באשר לתופעת סוטי המין שמשמשים כמורים בבריטניה.

"חשוב להבהיר לאזרחי המדינה, כי מקרים אחדים אלה, נבדקים ונחקרים לעומק", אמר הדובר שהוסיף כי הוא מכיר בלחץ ההורים בבריטניה, אך לדבריו, הליכים כאלה צריכים להיעשות בצורה רגועה ויסודית. גורמים אחרים בממשל הבריטי, טוענים כי לממשלה אין מושג לגבי מימדי תופעת המורים הפדופילים, וכי הממשלה היתה המומה לשמע התופעה.

המקרה של גיבסון, מצטרף למקרים נוספים שהתגלו לאחרונה, בהם ניתנה לפדופילים מוכרים למשטרה רשות לשמש כמורים בבתי הספר.

הסוכנות שהעסיקה את גיבסון, טוענת כי הוא היה "ראוי לשמש כעובד בבית ספר", וכי אחד מעובדי משרד החינוך אף שלח מכתב המלצה מחמיא מאוד על גיבסון. ב-1980, גיבסון נקנס ב-60 ליש"ט על "מעשה חסר צניעות" כלפי נערה, שהיתה תלמידה בבית הספר בו עבד. היחסים בין השניים נתגלו כאש שלח פרחים לביתה של הנערה.

בראיון לעיתון המקומי, אמר גיבסון: "אני יודע ששגיתי ב-1980 ואני מצטער על מה שעשיתי, אך מה שהיה שם לא היה כל כך שחור ולבן כפי שכולם נוטים לראות זאת... אני מקווה כי אנשים יגיעו למסקנה שמעולם לא ניצלתי אף אחד".

לאחר המקרה, התפטר גיבסון מבית הספר בו עבד והחל לעבוד בעבודות אחרות, אך בשנת 2000 נכלא לשנתיים על עבירות הונאה. כשסיים לרצות את עונשו, עבר מקום מגורים וחזר לעסוק בהוראה.

חלק מחקירת משרד החינוך, נסובה סביב התמיהה מכך שלבית הספר בו החל ללמד לא ניתן מידע על עברו.דובר סוכנות ההשמה של גיבסון, אמר כי המידע על עברו של אדם חסוי, ולכן לא הועבר לבית הספר בו עבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully