וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעירו אותי כשמערכת הבחירות תתחיל

רועי כ"ץ

16.1.2006 / 9:27

רועי כ"ץ מחפש ולא מצליח למצוא שום מפלגה המנהלת קמפיין ראוי לשמו, מלבד זאת שבראשה נמצא אדם השוכב בבית החולים הדסה

70 יום לפני הבחירות ובינתיים נראה כי רק מפלגה אחת בישראל מתמודדת ברצינות לעימות בסוף חודש מרץ. סקרי דעת הקהל ממשיכים לחזות ניצחון סוחף למפלגת "קדימה", למרות ההסתייגות המתבקשת מסקרים, מפלגתו של אולמרט נראית כמו מניה לוהטת במיוחד בבורסה הפוליטית בישראל.

ננסה להניח רגע בצד את מצבו של ראש הממשלה וניזכר בימים שלפני השבץ המוחי של שרון. קדימה הייתה הראשונה לפתוח בקמפיין בחירות של ממש, כזה הכולל מסר, לוגו ודמות מובילה. בזמן שבליכוד היו עסוקים באסיפת שברי המפץ הגדול, שרון כבר התנוסס על שלטי חוצות. בזמן שעמיר פרץ השוויץ בפריימריסטים נוצצים, קדימה כבר נכנסה לתודעה של כל בוחר.

במונחים אמריקאים של כללי ניהול קמפיין בחירות, מדובר בשערורייה של ממש. איך מצפים במפלגות המתמודדות להשפיע על הבוחרים הצפים ללא קמפיינים, חודשיים בלבד לפני ההכרעה בקלפי? האם מנהלי מסע הבחירות באמת שוגים באשליה שקמפיין טלוויזיוני (הכפוף לחוקים נוקשים של ועדת הבחירות), מוצלח ככל שיהיה, יצליח לעשות מהפך בעמדות הציבור המתלבט?

בעוד שבליכוד אפילו לא החלו במסע בחירות של ממש, במפלגת העבודה אפשר כבר לנתח את הבעיות בקמפיין. עמיר פרץ מבקש את אמון הציבור במנהיגותו אבל מביט הצידה בכל שלטי החוצות, יו"ר העבודה נראה כמישהו המעדיף לבהות בטלוויזיה מאשר להישיר מבט למציאות הישראלית. ההחלטה של האסטרטגים בעבודה לרכז את תשומת הלב בפרץ ולהימנע מאזכור שמם של אישים בולטים נוספים, מלמדת על כוחם האלקטורלי הנמוך של המצטרפים החדשים ועל החשש של פרץ ואנשיו מפרסום יתר של מועמדים שעלולים להיכשל בפריימריס של המפלגה.

וכך, נותרה קדימה כמעט לבד בזירה בה מתמודדות המפלגות במשקל כבד. ההצעה של ראובן אדלר למקם את שרון הרדום בראש הרשימה נראית אולי צינית, אבל מדובר בהברקה של ממש. ראש הממשלה הצליח לגרוף אחוזי תמיכה מדהימים ותקדימיים לאחר שהפך את העמימות לאסטרטגיה האמיתית שלו, תארו לכם איזו הצלחה תהיה לשרון כשלא יאמר דבר לבוחרים. אדלר גם יודע מצוין שקשה מאוד יהיה לליכוד ולעבודה להשתלח במפלגה בראשה עומד ראש ממשלה הנלחם על חייו.

ההתנהלות התקשורתית של המפלגות חושפת שגל היועצים האסטרטגיים ששטפו את הפוליטיקה הישראלית התרסק על צוקי החובבנות ודלות התקציב. מי שחושב שניתן למצב מפלגה בישראל בכמה חודשים ובמאמץ תקציבי חד פעמי הוא לכל הפחות שרלטן. הגיע הזמן שהמפלגות והפוליטיקאים יבינו שמערכת הבחירות היא רק הישורת במרתון שמתחיל ברגע שמתפרסמות תוצאות הבחירות האחרונות ומסתיים בפעם הבאה שהציבור הולך לקלפי. בשבועות הקרובים נראה האם המערכת הפוליטית תתעורר למאבק תקשורתי של ממש או ששרון ינצח את הבחירות האלו בשכיבה מחדרו במרכז הרפואי הדסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully