וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: לאחרונה מנענו 17 פיגועים נגד מטרות ישראליות

6.7.2001 / 13:21

הקבינט הפלסטיני: הסתיימו שבעת ימי הצינון, ויש להמשיך בתוכנית מיטשל; המשטרה מעריכה: פיגוע הירי אתמול - נקמה של יהודים; מהירי נפצעו קל ארבעה פלסטינים

מפקד הכוחות הפלסטינים ברצועת עזה, עבדל ראזק אל מג'יידה אמר היום בשיחה עם עיתונאים בעזה כי כוחות הבטחון הפלסטינים מנעו לאחרונה 17 פיגועים נגד מטרות ישראליות. לדבריו, הדבר נעשה ללא שהיה צורך לבצע מעצרים של מבוקשים, כפי שתובעת ישראל.

למרות הפיגועים וחילופי האש צפויה אחר הצהריים פגישה בטחונית נוספת בין נציגי ישראל והפלסטינים. אל מג'יידה אמר כי אין לו ציפיות גבוהות מהפגישה.

הקבינט הפלסטיני פירסם היום הודעה בה נאמר כי שבעת ימי הצינון, שנקבעו ביוזמת טנט, הסתיימו, וכעת יש לעבור לשלב הבא ביישום תוכנית מיטשל. הקבינט הפלסטיני דורשים להציב בשטחים כוח משקיפים, כחלק מתוכנית חדשה שפירסמו להצלת תהליך השלום. בישראל התייחסו בביטול לתוכנית הפלסטינית.

שלושה פלסטינים נפצעו אמש קל מירי על מונית בה נסעו ליד ההתנחלות רימונים שממזרח לרמאללה. הבוקר חושדים במשטרה כי יהודים עומדים מאחורי הירי.

הפצועים סיפרו כי הירי בוצע לעברם ממכונית נושאת לוחית זיהוי ישראלית, שעקפה אותם. צה"ל והמשטרה פתחו בחקירה. מפקד מחוז ש"י, ניצב שחר איילון, אמר הבוקר כי הקו המוביל בחקירה הוא שיהודים הם שביצעו את הירי כנקמה על מות מתנחלים בשטחים. "למשטרה קשיים רבים שכן עדים ערבים לאירוע מסרבים לשתף פעולה בחקירה", אמר.

הפיגוע אירע אתמול סמוך לשעה 10 בערב, בין ההתנחלויות מעלה-מכמש ורימונים, ממזרח לרמאללה. מונית פלשתינית ובה שישה נוסעים, כולם תושבי שכם, נסעה מדרום לצפון. לדברי הנוסעים, עקפה אותם מכונית סובארו נושאת לוחיות זיהוי ישראליות. מן המכונית הישראלית נורה צרור יריות.

מהירי נפצעו פצעים בינוניים שני נוסעים, שפונו לבית חולים ברמאללה באמבולנס של הסהר האדום. נוסע נוסף נפצע קל משברי זכוכית וטופל במקום. שלושת הנוסעים האחרים לא נפגעו. נהג המונית נסע למחסום צה"ל הסמוך ליד רימונים והנוסעים דיווחו לחיילים על הירי.

במשטרה סבורים כי במקרה זה מדובר כנראה בפיגוע שביצעו ישראלים. הצבע הצהוב של המוניות והדגם שלהן ניתנים בקלות לזיהוי, גם בלילה, ומוכרים לכל נוסע בשטחים כרכב פלשתיני. לכן, לא סביר שהיה כאן מקרה של טעות בזיהוי מצד חוליה פלשתינית שביקשה לפגוע בישראלים. אמש לא נמצאו תרמילי קליעים בזירת הפיגוע, אולם החיפושים אחריהם יתחדשו הבוקר.

איילון, הטיל אמש את חקירת הפיגוע על צוות התשאול המחוזי, שחוקר גם את התקרית הקודמת. בתקרית זו, בכביש ליד מעלה-אדומים באותו אזור, נהרג נהג משאית פלשתינאי מחברון ונפצעו קל שני נערים, קרובי משפחתו. באותו מקרה לא נמצאו תרמילים בשטח והמשטרה חשדה כי היורים אספו אותם במתכוון, כדי לא להותיר ממצאים שיקלו על לכידתם.

לאחר התקרית הקודמת טען מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, תת-אלוף בני גנץ, כי ההערכה הסבירה היא שמדובר בטעות בזיהוי וכי הירי בוצע בידי חוליה פלשתינית. גנץ ביסס את השערתו על תנאי הראות הקשים באזור (גם הפיגוע הקודם בוצע בשעות הלילה). אולם במשטרה אומרים כעת כי ייבחן הקשר בין שני המקרים.

בתקופה האחרונה, על רקע גל פיגועי הירי בכבישי הגדה, התבטאו רבים מהמתנחלים בזכות "פיגועי נקמה". עד היום נחקרו כמה מתנחלים סביב תקריות שבהן נורו פלשתינאים, אולם בשום מקרה לא נקבע שמדובר בירי מכוון, שמטרתו פגיעה בנוסעים פלשתינאים.

הלילה ברצועה - התקפה מתואמת על מוצבי צה"ל

לילה סוער עבר על כוחות צה"ל ברצועת עזה. הפלסטינים ביצעו התקפה מתואמת על שורה של מוצבים בגוש קטיף ורפיח במה שנראה כליל קרב הקשה ביותר שהיה בתקופה האחרונה. לא היו נפגעים.

הפלסטינים תקפו לאורך כל קו הגבול שורה של מוצבים ברימונים ואש מנשק קל ומקלעים. באחת התקריות נזרקו למעלה מ-65 רימונים על עמדת צה"ל בגוש קטיף, בנווה דקלים התפתחו חילופי אש כבדים.

היום בצהריים ירו פלסטינים לעבר רכב צבאי בצומת עובדיה, ממזרח לבית לחם. אין נפגעים.

"קול ישראל" מדווח שבצומת חווארה, סמוך לשכם, השליכו פלסטינים אבנים וכדורי מתכת לעבר צוותים של משמר הגבול. השוטרים הגיבו בירי. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully