וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן שטח פרסום למפלגות - צעד לשימור הסביבה

15.1.2006 / 18:58

המרכז לשלטון מקומי נענה לדרישת "הירוקים" להקצות שטחי פרסום חופשיים לכל המפלגות, ובכך להבטיח מערכת בחירות נקיה יותר

המרכז לשלטון מקומי הורה לכל ראשי הרשויות בישראל להקצות שטחי פרסום לשימוש חופשי של המפלגות ברשויות המקומיות, זאת בעקבות דרישת מפלגת "[[הירוקים]]", לשמור על מערכת בחירות הוגנת ונקייה, באמצעות הקצאת שטחי פירסום בכל הרשויות. ההנחיה לראשי הרשויות, היא תגובה לפנייתו של פאר ויסנר, סגן ראש עיריית ת"א-יפו ויו"ר הירוקים, לעדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

לאחרונה, שלח ויסנר מכתב לעדי אלדר, ובו דרש להקצות שטחי פרסום לשימוש חופשי למפלגות ברשויות המקומיות, כפי שנעשה בעיר תל-אביב-יפו. לדברי ויסנר: "מועצת עיריית תל-אביב-יפו קיבלה את הצעת הירוקים, בעקבותיה הוחלט להקצות שטחי פרסום לכל המפלגות לצורך השמירה על נקיון העיר והסביבה ועל מערכת בחירות תרבותית, נקייה והוגנת. אני חושב שהמצב צריך להיות דומה בכל רחבי הארץ".

בתגובה לפניה, הוציא יו"ר המרכז לשלטון המקומי, עדי אלדר, מכתב לכל ראשי הרשויות ברוח הבקשה של ויסנר. במכתב צוין: "עם התקרב מועד הבחירות, ומנסיון במערכות בחירות קודמות, אנו מבקשים למנוע תופעה של הדבקת מודעות פיראטיות במקומות שונים ולא מוסדרים ברשות המקומית, תוך השחתת קירות, כיעור חזות העיר ופגיעה בסביבה. לצמצום התופעה, אנו ממליצים לפעול כפי שהחליטה מועצת עיריית תל-אביב-יפו ומועצות ערים אחרות, ולהקצות למפלגות שטחי פרסום לשימוש חופשי. כמו כן, יש להביא לידיעת הציבור את המקומות והתנאים שבהם סיעות ומפלגות יוכלו לתלות מודעות בחירות, הכל במסגרת החוק. בטוחני כי אם נפעל ברוח זו, נעבור את מערכת הבחירות הקרובה ללא נזקים וזיהום סביבתי הפוגע באיכות חיינו".

לדברי פאר ויסנר, הממונה על פיתוח פרוייקטים סביבתיים ויו"ר מפלגת הירוקים, כל רשות צריכה לקחת על עצמה את האחריות ולהציב לוחות מודעות לשימוש חופשי של המפלגות. בענין זה אומר ויסנר: "זו הסיבה שדרשתי מיו"ר מרכז השלטון המקומי להוציא הנחיה לכל הרשויות. יש לכך יתרונות גדולים: מדובר בשירות חיוני לציבור, הבחירות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, ולכן יש לאפשר חשיפה הוגנת למפלגות. יש בכך מתן במה שוויונית לכל הרשימות, ללא קשר לגודלה או לעושרה. לוחות חופשיים יקטינו את מימדי ההדבקה הפיראטית והלכלוך, ויסייעו בשמירה על הסביבה. בנוסף, הקצאת המקום תחסוך בעלויות ניקוי הלכלוך המצטבר בתום מערכת הבחירות ותאפשר אכיפה אפקטיבית של חוק שמירת הניקיון בתקופת הבחירות. יש לזכור, שעיקר תקציב המפלגות הוא מכספי ציבור, ולכן הצעתי שלא לגבות כספים על השימוש במשאבים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully