וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחתה על תמיכת האו"ם באירוע אנטי-ישראלי

רויטרס

14.1.2006 / 3:04

שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון, מחה על תמיכת האו"ם באירוע פרו-פלסטיני, וב מוצגת מפה של "פלסטין" מאוחדת

שגריר ארה"ב באו"ם, ג'ון בולטון, מחה בפני מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, על קיומו של אירוע שנתי בחסות האו"ם בו מוצגת מפה של ארץ ישראל מלפני 1948 תחת הכותרת "פלסטין". "אין זה הולם כלל להשתמש במפה זו. ניתן להסיק ממנה כי האו"ם תומך בשתיקה בביטול קיומה של מדינת ישראל", כתב בולטון.

"לאור העובדה שכעת ישנו מנהיג עולמי המבקש להשיג נשק גרעיני וקורא 'למחוק את מדינת ישראל מהמפה', הנושא חשוב מתמיד", כתב בולטון במכתב מהשלושה בינואר, שהושג אמש על ידי סוכנות הידיעות רויטרס. קיום המכתב דווח לראשונה בעיתון ניו יורק סאן.

במכתבו מחה בלטון על הסמליות שבהשתתפותו של ענאן ביום הסולידריות הבינלאומי, שנערכה לאחרונה ב-29 בנובמבר שעבר, בנוכחות נשיא העצרת הכללית יאן אליאסון ושגריר רוסיה לאו"ם, אנדריי דניסוב, שהיה נשיא מועצת הביטחון באותו חודש.

בולטון העלה ספק במכתבו אם מותר לאו"ם לקדם את האירוע בשעה שחוקי ארה"ב אוסרים על מימון אירועים מסוג זה. דמי החבר של ארה"ב מממנים כרגבע מכלל התקציב השוטף של האו"ם.

דובר האו"ם סטפן דוג'אריץ' אמר שענאן מכין את תשובתו לפנייתו של בולטון. הוא אמר שהמזכ"ל אסיר תודה על שבולטון ואחרים הפנו תשומת לבה של ועדת העצרת הכללית ליישום זכויותיו הבלתי מעורערות של העם הפלסטיני, העורכת את האירוע, לסוגיית המפה.

לדברי דוג'אריץ', הוועדה היא שהחליטה, ב-1981, להציג את מפת פלסטינה המנדטורית באירועיה. לענאן לא היה קשר לכך. דוג'אריץ' הודה שהצגת המפה "יוצרת את הרושם המצער שהאו"ם תומך בהחלפת ישראל במדינה פלסטינית אחת על כל השטח, מה שאינו נכון". דוג'אריץ' הדגיש כי ענאן מרבה להדגיש שישראל היא חברה מלאה באו"ם, וכי הוא גינה נחרצות את דבריו של נשיא איראן, אחמדינג'אד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully