וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טארק עזיז גוסס בשל אירוע מוחי

13.1.2006 / 17:32

עורך דינו של סגן נשיא עיראק לשעבר, סיפר כי רופאים מעריכים שהוא ימות החודש. הפרקליט מבקש לשחררו מהכלא בו הוא מוחזק בארה"ב

טארק עזיז, מי שהיה סגנו של נשיא עיראק, [[סדאם חוסיין]], ושר החוץ בממשלתו, עבר אירוע מוחי חמור בשבוע האחרון, והרופאים צופים כי הוא לא ישרוד את החודש הקרוב. את הפרטים מסר עורך דינו, בעאדי עריף עזת, לעיתון הערבי אל חיאת, היוצא לאור בלונדון. הגורם לשבץ הוא קריש דם גדול שחסם את כלי הדם במוחו. "הוא גוסס, איני מצפה שיחיה יותר מחודש", סיפר עורך הדין.

עריף עזת סירב למסור פרטים נוספים על האירוע. הוא צפוי להגיש לאמריקאים בקשה לשחרורו של החולה, כדי שיוכל למות מחוץ לכותלי הכלא. מקורביו של עזיז בן ה-69 סיפרו, כי הוא סובל מזה מספר שנים מבעיות בלבו.

עזיז מונה ב-1983 להיות שר החוץ בממשלה העיראקית. הוא היה ידוע בשל התבטאויותיו הקיצוניות, אפילו לממשלת סדאם, בנוגע למערב. בשנת 1991 הוא מונה לסגנו של הנשיא, אך ההערכות הן כי לא הייתה לו השפעה של ממש על קבלת ההחלטות. למרות זאת, הוא נחשב לנוצרי הבכיר והמקורב ביותר לנשיא. הוא היה אחת הדמויות המוכרות והמזוהות ביותר עם משטרו של סדאם, אך האמריקאים לא השתמשו במעשיו ובהתבטאויותיו בגיוס דעת הקהל למלחמה ב[[עיראק]].

עזיז הסגיר את עצמו לאמריקאים באפריל 2003, זמן קצר יחסית לאחר פלישת כוחות הקואליציה למדינה. הוא מואשם בסיוע לקיום פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. עורך דינו סיפר, כי הוא מתגורר בחדר שדוחבו מטר ואורכו לא עולה על שני מטרים, חדר ש"מתאים לכלבים, לא לבני אדם", לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully