וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת מתפשטת יחד עם השלוליות

13.1.2006 / 11:11

איגוד רופאי הילדים מזהיר, כי צפוי עומס בבתי החולים בשל התפרצויות שפעת. לא רק שפעת, גם הברונכיוליטיס רושם עלייה

איגוד רופאי הילדים מדווח על עלייה משמעותית בשבוע האחרון המספר חולי השפעת, ככל הנראה בשל מזג האוויר החורפי שנחת במדינה. על פי רשת המחקר של איגוד רופאי הילדים, בתוך שבועיים ירגישו את העלייה במספרים בבתי החולים, אם כי הלחץ יהיה קטן יותר לעומת שנה שעברה. באיגוד מעריכים כי הילדים החולים ידביקו את המבוגרים שאינם מחוסנים.

ב"מעריב" דווח, כי 21 מוקדי שפעת בקרב ילדים זוהו כבר, הגדול מבינהם בקריות, שם מוגדרת השפעת ברמה ארבע (מתוך ארבע, "התפרצות"). למעלה מ-20% מנבדקים במדגם האיגוד חלו בשפעת קלינית מלאה בקריית ים. עלייה משמעותית נרשמה גם בחיפה, נהריה, חדרה ועמק הירדן, שם היא מוגדרת "איזורית". תחלואה "ממוקדת", ברמה שניה, נמצאה באזור הצפון, תל אביב, זיכרון יעקב, הוד השרון ומכבים. תחלואה קלה - "מקומית", אותרה השבוע בבאר שבע ושלעבים.

על פי הנתונים, השפעת תוקפת ילדי בית ספר וגנים, ופחות בילדים יותר קטנים ופעוטות. הנתונים, אשר הגיעו ממרפות קהילתיות ומממצאי בדיקות מעבדה לאיתור הנגיף, עובדו על ידי ד"ר צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים בקהילה.

החורף מביא איתו עלייה לא רק בשפעת, אלא גם בברונכיוליטיס, מחלה הפוגעת בריאותיהם של פעוטות בני פחות משנתיים. המחלה מתבטאת בקוצר נשימה, ציפצופים ולעיתים גם חום. לפעמים עשוי המצב להסתבך עד כדי דלקת ריאות, הדורשת אישפוז. מהאיגוד נמסר כי ברונכיוליטיס היא הגורם העיקרי לאשפוז ילדים בחורף, וכרגע יש הרבה מאד כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully