וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים יצרו זן של חזירים זוהרים

12.1.2006 / 14:28

מדענים טייוואנים טוענים כי הצליחו ליצור זן של חזירים, שכל איבריהם זוהרים בחושך. החזירים יסיעו במחקר מחלות אנושיות

מדענים טייוואנים טוענים כי הצליחו ליצור 3 חזירים שזוהרים בחשיכה. לטענתם, מחקרים אחרים הצליחו לייצר עד היום רק חזירים פלואורסצנטים בחלקם, בעוד שהמחקר שלהם, ייצר את החזירים היחידים בעולם שזוהרים באופן מושלם בצבע הירוק. החוקרים, אומרים כי למרות שהחזירים זוהרים, הם לא שונים כלל מכל חזיר אחר.

ב BBC נכתב, כי החזירים נוצרו באמצעות הוספת חומר גנטי ממדוזה, לעוברי חזיר רגילים. החוקרים מקווים כי החזירים יסיעו במחקר תאי גזע, כמו גם בחקר מחלות אנושיות. מכיוון שהחומר הגנטי ירוק, הוא יבלוט כאשר הוא יושתל, למשל, בחיה אחרת, ויהיה אפשר לראות כיצד היא מפתחת המחלה, ללא ביופסיה וחדירה. טייוואן אינה הראשונה בתחום זה, אולם היא מתעקשת כי החזירים שהיא יצרה, הם הטובים ביותר עד כה, משום שהם היחידים הזוהרים מבפנים החוצה. אפילו האיברים הפנימיים, כולל ליבם של חזירים אלה, ירוקים.

על מנת ליצור אותם, הוזרק חומר גנטי ממדוזה ב-256 עוברי חזיר, שהושתלו ב-8 חזירות שונות. ארבע מהחזירות הרו, ושלושה זכרים נולדו כעבור שלושה חודשים. יצירתם לא היתה פשוטה, ורבים מהעוברים לא התפתחו כלל.

המדענים מקווים, כי החזירים הירקרקים שיצרו, יזדווגו עם נקבות ויולידו דור חדש וגדול יותר של חזירונים זוהרים, בהם יוכלו להשתמש במחקרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully