וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ אחר הכירורג

לי-אור אברבך

12.1.2006 / 10:58

ביה"ח הדסה התקשה לנפק ראיון בלעדי של רופאי רה"מ ל'עובדה' וסיכם עם הערוצים 1 ו-10 כי יוכלו גם לראיינם. מה קרה מאחורי הקלעים?

לאחר הודעות מקדימות חד משמעיות של קשת כי הראיון המשותף של שני הנוירולוגים המטפלים בראש הממשלה בתוכנית עובדה אתמול היה בלעדי הופתעו לגלות הצופים אתמול את פרופ' פליקס אומנסקי בחדשות 10 כבר בתוכניתם של לונדון וקירשנבאום ואת ד"ר חוסה כהן מרואיין על ידי גאולה אבן ויואב לימור בערוץ הראשון כבר ב-19:50.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ההסכם של מערכת עובדה עם דוברות הדסה עין כרם איפשר ראיונות נפרדים של שני הרופאים בשני הערוצים המתחרים, אולם רק במסגרת חדשותית מתומצתת ואך ורק בראיון מוקלט מראש בשעה שש. התנאים הללו, כאמור, לא קוימו על ידי הדסה.

להסכם ה"מחורר" של עובדה והדסה קדמו שיחות ארוכות שהתנהלו קרוב לשבוע בין בית החולים לאילנה דיין ומערכת תוכניתה. בתחילה לא הסכים בית החולים להעניק ראיון משותף של השניים במסגרת עובדה, אלא לאפשר את הראיון למסגרות סוף השבוע. ביום חמישי האחרון אף חזר בו בית החולים מהבטחות אולם לבסוף השתכנע וניאות לביצוע הראיון שהוקלט כבר ביום שלישי. כמו כן, הועבר פרומו נרחב מהראיון למעריב והארץ.

בזמן פתיחת מסע יחסי הציבור של קשת לקראת הראיון המשותף הבלעדי החלו חיזורים קדחתניים מצד חדשות 10 והערוץ הראשון בהשגת ראיונות מקיפים יותר עם שני הרופאים האחרים. ביום רביעי בבוקר סגר מנכ"ל חדשות 10, גלעד עדין בעצמו את הראיון עם פרופ' אומנסקי שהחל כאמור אצל לונדון וקירשנבאום והמשיך במהדורה המרכזית. בערוץ הראשון הצליח מנהל חטיבת החדשות, אורי לוי להשיג לראיון ארוך את ד"ר חוסה כהן. שניהם כאמור שודרו לפני הראיון המשותף בעובדה, שזכה לפרומו מכובד במהדורת שמונה של חברת החדשות.

הדסה: בחרנו לפזר את הרופאים

מקשת נמסר, כי "הראיון שקיימה דיין עם היה אחר ומרגש. כמו גם ראיון משותף ראשון שהשניים העניקו לא במסגרת חדשותית. הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות הרייטינג שעומד על 27.2%". לגבי ההתנהלות התקשורתית מציעים בקשת לפנות לדובר הדסה.

מהערוץ הראשון נמסר, כי "הערוץ גאה בהישג העיתונאי שלו. הראיון היה מוצלח ועורר תגובות אוהדות בקרב הצופים שהציפו את המרכזייה ושיבחו את רשות השידור על איכותו".

מחדשות 10 נמסר בתגובה, אתמול כמו בכל האירועים המשמעותיים, חדשות 10 הציגו הישג עיתונאי נוסף כשהיו הראשונים לראיין את ראש צוות המנתחים פרופ' פליקס אומנסקי במהדורה המרכזית בשעה שמונה בערב. את השאלה מדוע ערוץ 2 שידרו שעה אחר כך ראיון עמו לצד הכותרת "בלעדי", יש להפנות אליהם".

דוברת הדסה יעל בושם לוי, אמרה לוואלה! ברנז'ה, כי "הדסה עובדת באירוע ראש הממשלה בשיתוף פעולה מול מאות כלי תקשורת. מכל העולם ביקשו לראיין את כולם ואין כאן מקום לדבר על הסכמים. יש תוכנית אסטרטגית שפעלנו לפיה והיא נבעה מזה שלאחר שחלפו כמה ימים והיו המון בקשות לראיין את הרופאים מצאנו לנכון להוציא את הרופאים ומרואיינים נוספים ולאפשר להם לראיין וחשבנו איפה זה הכי נכון ומתאים לנו. לא יכולנו לשלוח את הרופאים לכל הערוצים - ובחרנו לפזר אותם בין שלושת הערוצים הללו בצורה המסוימת שנראתה אתמול על המסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully