וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי זיקוק נקנסו ב-1.6 מיליון ש' על זיהום

11.1.2006 / 17:17

הקנס הגבוה ביותר שהוטל על עבירת סביבה בישראל נגזר היום על בתי הזיקוק. המנכ"ל ירצה 150 שעות עבודה למען הציבור

בית משפט השלום בחיפה הטיל היום קנס של 1.6 מיליון שקל על חברת בתי זיקוק, בגלל שני מפגעי זיהום אוויר שנגרמו בספטמבר ובאוקטובר 2003. זה הקנס הגבוה ביותר שהוטל עד כה על עבירה על החוק למניעת מפגעים בגין זיהום אוויר. זה גם הקנס המרבי שהמחוקק מאפשר.

הקנס ניתן לאחר שבספטמבר ובאוקטובר 2003 לא פעלו "הלפידים", המתקנים שמוודאים שעודפי הדלק יישרפו. עובדה זו גרמה לכך שאזור המפרץ כוסה בעשן שחור סמיך ותושבים נקראו להישאר בבתיהם.

על מנכ"ל בתי הזיקוק ישר בן-מרדכי הוטל עונש של 150 שעות עבודה לתועלת הציבור.

הארגונים הירוקים: לפעול בחומרה נגד בעלי המפעלים

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

בארגונים הירוקים עורר פסק הדין תגובות חיוביות. עמותת "אדם טבע ודין" מסרה הערב: "אנו מקווים כי הקנס הגבוה שהוטל על בתי הזיקוק בגין זיהום האוויר ידליק נורה אדומה אצל מפעלים מזהמים את האוויר והסביבה בכלל, במדינת ישראל."

כמו כן דרשו ב"אדם טבע ודין" למצות את הדין עם בעלי המפעלים המזהמים: "העמותה עומדת על כך שגם בעלי המפעלים ישאו באחריות אישית ויוענשו בגין הנזקים שהם גורמים לפגיעה בבריאות הציבור. יש להטיל גם עליהם קנס כספי ואף עונשי מאסר".

גם בחברה להגנת הטבע בירכו על פסק הדין. רענן בורל מנהל אגף שמירת טבע, מסר בתגובה לפסק הדין: "אני מברך על החלטת ביהמ"ש לקנוס את בז"ן. עם זאת חשוב להבין כי למרות הקנס הגדול, המפעלים ממשיכים לזהם ולסכן את חייהם של כל המתגוררים באזור. המדינה חייבת לקחת אחריות ולפעול ביד קשה יותר כנגד מפעלים המזהמים את חיינו, שכן בדרך זו אמנם המפעל המזהם משלם כסף, אך האזרח משלם בבריאותו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully