וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים תבחן את העלאות המחירים בשוק הסלולר

ערן גבאי

11.1.2006 / 15:56

הדגש יושם בעיקר על בחינת התחרות בשוק משקי הבית בסלולר שנדמה כי הוא מופלה לרעה לעומת השוק העסקי

הרשות להגבלים עסקיים תבחן בקרוב את תופעת העלאות המחירים המקבילות, הן בזמן והן בשיעור בשוק הסלולר, והדגש יושם בעיקר על בחינת התחרות בשוק משקי הבית - כך נודע ל-TheMarker.

בשבועות האחרונים הודיעו חברות הסלולר פלאפון וסלקום, פעם נוספת, על העלאות תעריפים. פרטנר מעכבת בינתיים את ההודעה על העלאת התעריפים, ככל הנראה, עד סוף פברואר או לכל המאוחר עד תחילת מארס. הסיבה לכך היא התחייבות שיש לה כלפי מנויים בכמה מהחבילות - להעלות מחירים רק בזמנים מוגדרים. כמו כן, מעוניינת ההנהלה לחזק את תדמיתה של פרטנר כחברה הוגנת.

גל העליות האחרון הסתכם בכ-4%-6% והוא שוייך על ידי החברות לעובדה שבקרוב - במארס 2006 - תתבצע הפחתה נוספת בדמי השלמת השיחה בענף, מקור של כשליש מהכנסות המפעילות בענף.

ב-2005 לבדה עלו מחירי הסלולר בכל אחת מהחברות הגדולות כ-5-3 פעמים והן היו ברובן בשוק הפרטי ולא העסקי. גם הממונה על ההגבלים העסקיים הקודם, דרור שטרום, אמר בעבר כי אין ספק שיש בעיית תחרות בתחום ללקוחות פרטיים.

בתחילת 2005 נדרשו חברות הסלולר להפחית את דמי הקישוריות (תשלום זמן אוויר של שיחה נכנסת בסלולר), לאחר שבדיקות שערכו משרד התקשורת וגופי הרגולציה גילו כי המחירים שגבו על קישוריות היו מופקעים. מיד לאחר שהופחתו דמי הקישוריות, ב-1 במארס 2005, העלו כל חברות הסלולר את מחיריהן בשיעור של עד 25% - דבר שהתבטא בעלייה של 9%-8% בחשבון הסלולר. בינואר יופחתו דמי הקישוריות בהיקף של כשליש מההפחתה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully