וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15% מהאמריקאים עובדים בהשפעת אלכוהול

רויטרס

11.1.2006 / 14:13

חלקם שותים בעבודה, חלקם מגיעים לעבודה שיכורים וחלקם מגיעים בהנגאובר. החדשות הטובות: רובם מדובר בהתרחשות נדירה יחסית

כ-15% מכוח העבודה בארה"ב שותה אלכוהול במהלך העבודה, שותה דרינק לפני העבודה או נמצא בצורה אחרת תחת השפעת אלכוהול במהלך העבודה. כך עולה ממחקר של מכון מחקר ההתמכרויות באוניברסיטת באפאלו.

פירושו של דבר הוא 19.2 מיליון עובדים שכושר התפקוד שלהם נפגע כתוצאה משיכרות, תסמיני גמילה או הנגאובר. "יש להתקין כללים ברורים בנוגע לפגיעת אלכוהול במקום העבודה", כתב דוקטור מייקל פרון, החוקר הראשי, והוסיף: "אולם למרות אחריות ההנהלה בנוגע לפיתוחן ואכיפתן של תקנות כאלה, מדווחים מנהלים על עלייה בשיעורי צריכת אלכוהול במהלך יום העבודה, עבודה תחת השפעת אלכוהול ועבודה תחת השפעת הנגאובר".

מן המכון נמסר כי המחקר, שהיה הראשון שבדק שימוש באלכוהול בכוח העבודה ברחבי ארה"ב, בדק 2,805 בוגרים מועסקים ברחבי ארצות הבריות בין ינואר 2002 ליוני 2003. שלא המפתיע, גברים צעירים ורווקים בלטו בקרב המושפעים מאלכוהול במהלך העבודה. המחקר העלה כי שתייה במהלך העבודה, הגעה לעבודה תחת השפעת אלכוהול או עבודה תחת השפעת הנגאובר היה נפוץ יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים, יותר נפוץ בקרב עובדים חדשים מאשר ותיקים, ויותר נפוץ בקרב רווקים מאשר בקרב נשואים.

הגעה לעבודה עם הנגאובר היתה הממצא הנפוץ ביותר. שיעורי השימוש באלכוהול הגבוהים ביותר נמצאו במגזרי ההנהלה, המכירות, הקייטרינג והבנייה. "מכל החומרים המסוגלים לפגוע בתפקוד התפישתי וההתנהגותי, אלכוהול הוא הנפוץ ביותר בשימוש ובשימוש לרעה, הן באוכלוסייה הכללית והן במקום העבודה", אמר פרון, שהוסיף, כי "השימוש לרעה על ידי בוגרים מועסקים הוא עניין חשוב של מדיניות חברתית, וביכולתו לפגוע בפריון העבודה ובבטיחות העובדים".

המחקר מצא, כי 10.8% מהנשאלים הודו ששתו בעבודה, לפני העבודה או הופיעו לעבודה במצב של הנגאובר, אולם טענו שזה קורה בתכיפות פחותה מאחת לחודש. 2.9% אמרו שמדובר בתקרית חודשית ואילו 1.65% אמרו שמדובר בהתרחשות שבועית אצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully