וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי תלמידים בריטים מקבלים חינוך "לא מספק"

11.1.2006 / 12:45

כך קובע דו"ח מבקר המדינה הבריטי שמצביע על ליקויים חינוכיים בלמעלה מ-1,500 בתי ספר בממלכה. 242 בתי ספר הוגדרו כ"נכשלים"

כמעט מיליון תלמידים בבריטניה מקבלים חינוך לא מספק, כך עולה מדו"ח מבקר המדינה הבריטי. הדו"ח ממליץ על התערבות מהירה יותר בסימנים הראשונים של חולשה, אך גם מצביע על כך שמספר בתי הספר הכושלים ירד בחצי מאז 1998, וכי התקציב לטיפול בהם עלה.

משרד מבקר המדינה הבריטי אמר, כי בקיץ האחרון זוהו יותר מ-1,500 בתי ספר בעלי כשלים כאלה ואחרים, ביניהם 242 בתי ספר שהבוחנים הגדירו כ"נכשלים". למרות הירידה המשמעותית במספר בתי הספר החלשים, הדו"ח טוען כי 13% מהתלמידים עדיין מקבלים חינוך לא מספיק. וככל שהקשיים מתמשכים יותר זמן בבית הספר, קשה לו יותר להעלות את הרמה ולשקם את המוניטין שלו.

הדו"ח מזהיר גם מפני בעיות בגיוס מורים בכירים, כשלרבע מבתי הספר היסודיים לא היה מנהל קבוע בשנה האחרונה. וויליאם אטקינסון, המנהל שהצליח להפוך את תיכון "פיניקס" הלונדוני מבית ספר כושל למצליח, אמר כי הוא לא מופתע מהחוסר במנהלים. לדבריו, הנהגה טובה היא "הכרחית" בתהליך ההבראה של בתי ספר כושלים, אבל גם המנהל הטוב ביותר ישיג מעט מאוד ללא צוות של מורים טובים, מסורים ולהוטים לשפר את המצב.

בראיון לבי.בי.סי אמר אטקינסון "אני חושב שאתה צריך לחפש תמריצים לעבודה בבתי הספר המאתגרים האלה, ואני חושב שאחד מהם צריך להיות משכורת גבוהה, לא רק להנהלה אלא לכל מורה שעובד במוסדות האלה". לדבריו, יש לרכז את התקציבים בילדים משכבות סוציו-אקונומיות חלשות, שהייצוג הגבוה שלהם בבתי ספר כאלה הופך אותם למאתגרים במיוחד. בנוסף, הוא אמר שמספר התלמידים בכיתה בבתי ספר הזקוקים להבראה צריך לרדת ל-18-20 תלמידים.

מספר בתי הספר הבעייתיים משתנה ממחוז למחוז, כשבאזור לונדון ישנם פי שלושה יותר בתי ספר כושלים מאשר בצפון מזרח המדינה. בשליש מהרשויות המקומיות אין כלל בתי ספר כאלה, והדו"ח מצביע על כך וטוען כי כמה רשויות יעילות הרבה יותר בטיפול בכשלים הללו.

אדוארד ליי, חבר הפרלמנט הבריטי אמר, כי "על הרשויות המקומיות ומשרד החינוך לפעול מהר כדי לשפר את בתי הספר או לסגור אותם, לפני שסיכוייהם של התלמידים להצליח בחיים יהרסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully