וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובמקום הראשון - שמעון פרס

מיכל מירון-שקד

11.1.2006 / 11:06

מדינאי ענק ופוליטיקאי קטן מאוד. זה מה שחושבת מיכל מירון-שקד על האיש שאתמול הבטיח לעצמו את המקום השני ברשימת קדימה

אין ברירה, גם הבוקר מוכרחים לדשדש במימי שמעון פרס. שמעון פרס, כך נחשף אמש בערוץ שתיים, סגר עם אולמרט על המקום השני. שמעון פרס, שהופיע בכל ערוץ זר ואמר שאינו מחפש לעצמו כיסא או תפקיד, שמעון פרס שאמר שהוא לא רב על מקום- אותו שמעון פרס הגיע אמש למקום הראוי לו והמוכר לו יותר מכל- המקום השני. הבוקר אצל רזי ברקאי תיאר אחד מעוזריו לשעבר של פרס את האיש כמדינאי ענק ופוליטיקאי קטן מאוד. אם הבחור התכוון לקלל את פרס- הרי שיצא מברך. להגיד במדינתנו הקטנטונת על מישהו שהוא פוליטיקאי קטן מאוד זו בעצם מחמאה גדולה מאוד.

שמעון פרס, לעומת זאת, הוכיח ב-24 השעות האחרונות שהוא מדינאי גדול, פוליטיקאי גדול לא פחות, ואולם בעיקר- שרדן ענק. אני בטוחה שכשנראה אותו בהופעתו הטלוויזיונית הבאה, יתברר לנו שהחיוך שב אל שפתיו, שהוא כבר לא כל כך תוקפני אל העיתונאים המחטטים בקרביו, וכל זאת בגלל שקרביו נמצאים במקום השני, מייד אחרי קרביו של אהוד אולמרט.

אין ספק שגם הצהרת "ההמשך", כי פרס יהיה 'מעורב בהרכבת הרשימה ומיקום המועמדים ויהיה שותף לתהליך המדיני' היא פרי היכולות הפוליטיות המצויינות של המדינאי הגדול. הוא מבין שכמו הצדק, גם הכוח חייב להראות.

ובעוד פרס דואג למעמדו בעיני הציבור, אהוד אולמרט לעומת זאת הצליח להוכיח שוב, בצניעות של מאחרי הקלעים, שהוא האיש הנכון במקום הראשון: הוא מצליח לרקום מהלך, שבו הוא מנווט את שמעון פרס למקום השני, מרוויח בסקרים עוד 2-3 מנדטים, וכל זה מבלי לקומם נגדו את ציפי ליבני.

בכירים בקדימה מעריכים שלבני תשובץ במקום השני ברשימת "קדימה" לכנסת. לדעתם, פרס יהיה מעוניין להשתלט על תפקיד מ"מ ראש הממשלה וגם לקבל את תיק החוץ. אלא מאי- תיק החוץ הובטח כנראה לציפי ליבני.

מצד שני, ציפי ליבני עשויה להיות מועמדת טובה גם לתפקיד שר האוצר. הכישורים הרבים של ליבני הם המזל הגדול של שמעון פרס: הוא הזיז אותה למקום השלישי ברשימת קדימה, הוא יתבע לעצמו את תיק החוץ שהובטח לה והיא, בשקט כובש ובאחריות רבה תוותר ותצטייר כמי שקורצה, בסופו של דבר, מחומרים המובילים בסופו של מהלך, למקום הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully