וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפוס העברת שפעת העופות דומה בטורקיה ואסיה

11.1.2006 / 4:21

מומחי האו"ם קראו להאיץ המאמצים למעקב אחר התפשטות המחלה. ממליצים לשפר הבידוד בבתי החולים ולהגביר המודעות לגורמיה

מומחה מטעם האו"ם בטורקיה לנושא שפעת העופות הבוחן את ההתפרצות… אמר כי נראה שהמחלה מתפשטת מעופות לבני אדם במדינה באותו האופן בו הועברה לבני אדם באסיה, וקרא להאיץ מאמצים למעקב אחר התפשטותה.

ד"ר גואנל רודייר, המשמש כיועץ המיוחד בנושא מחלות מדבקות לארגון הבריאות העולמי אמר הערב כי אין ראיה לכך שהתפשטות המחלה שונה ממה שנמצא בעבר. לדבריו, דרושה יותר עבודה, בעיקר בתחום הבידוד בבתי החולים ופרסום הגורמים להפצת המחלה.

ד"ר רודייר אמר עוד כי מוקדם מדי להסיק מסקנות, אך הדגיש כי המצב בטורקיה דומה לסדר התפתחות האירועים באסיה. לדבריו, העברת המחלה בטורקיה מתרחשת במשפחות עם ילדים. "ממצא זה מעיד על כך שההדבקה התרחשה כאשר ילדים שיחקו עם עופות מתים או נגועים.

מומחים מתחום הווטרינריה והאפידמיולוגיה (חקר המגפות) חוקרים את הסיבה להתפרצות שפעת העופות בטורקיה. ד"ר רודייר, העומד בראש צוות הבדיקה בטורקיה מטעם ארגון הבריאות העולמי, מסר כי לאחר שיתקבלו תוצאות בדיקות המעבדה בלונדון, ניתן יהיה לדעת טוב יותר את סיבת ההתפרצות.

על אף שברור כי המקרים שהתגלו בטורקיה מקורם בעופות, הדגיש ד"ר רודייר כי קיימת אפשרות להדבקות בני אדם אם לא יפקחו על המחלה בקרב בעלי חיים. הסיבה לצורך בפיקוח על בעלי חיים היא יעלות מעבר הוירוס מבע"ח לבני אדם. "עם גילוי ההתפרצות החדשה, האתגר הוא לפקח על המחלה אצל בעלי החיים" לדבריו הוירוס בקרב העופות לא צפוי להעלם בקרוב, וללא פיקוח, לא ניתן יהיה למנוע את ההתפרצות הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully