וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: טאנה אומאגה פורש מניו זילנד

רועי פרידמן

10.1.2006 / 21:32

אחרי חרושת שמועות עוזב הסמואי את האול בלאקס. היה הראשון במוצאו להתמנות כקפטן. המועמד הראשי להחליפו: ריצי מק'קו

קפטן נבחרת ניו זילנד בראגבי, טאנה אומאגה, הודיע היום (שלישי) על פרישתו מנבחרת. במסיבת עתונאים שנערכה אמר אומאגה, שיהיה בן 33 במאי, על כך שהוא רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתו, ולכן הוא מעוניין לפרוש מהנבחרת, אך הוא ימשיך לשחק בקבוצת וולינגטון בליגת המחוזות בניו זילנד, וקבוצת ההוריקנס, בסופר-14, הטורניר שמשחקות בו קבוצות מאוסטרליה דרום אפריקה וניו זילנד.

אומאגה מונה בשנת 2004 לשמש כקפטן של האול בלאקס, הראשון ממוצא סמואי שמשמש בתפקיד. שנת 2005 היתה שנה מעולה לאול בלאקס, אחרי ניצחון 0:3 בסדרה של שלושה משחקים נגד נבחרת הבריטיש ואייריש ליונס, נבחרת מאוחדת של אנגליה, סקוטלנד, אירלנד וויילס, זכיה בטורניר שלוש האומות, נגד דרום אפריקה ואוסטרליה שבמהלך הטורניר נצחו האול בלאקס פעמיים את האוסטרלים, ושמרו על גביע בלדיסלו, הגביע הנודד בין שתי הקבוצות.

כמו כן, בפעם השנייה בהסטוריה הם ניצחו במסע האירופאי את וויילס, אירלנד, אנגליה וסקוטלנד. "זו הייתה החלטה קשה, אבל אני חושב שזה היה בזמן לטובת הנבחרת, משפחתי וטובתי." הוא אמר במסיבת העתונאים. "אחרי ההישגים של שנה שעברה, זה זמן טוב ללכת. זה היה כבוד גדול בשבילי לשמש כקפטן של האול בלאקס".

אומאגה שיחק את משחקו הראשון במדי האול בלאקס ב-1997 נגד פיג'י ונבחר בשנת 2000 כשחקן השנה בניו זילנד. סך הכל, הוא שחק 74 משחקים בין לאומיים והבקיע 36 טריי'ס. בין הנוכחים במסיבת העתונאים היו גרהאם הנרי, מאמן האול בלאקס וג'וק הובס, יו"ר ההתאחדות הניו זילנדית. המועמד המוביל להחליף כקפטן הוא ריצ'י מק'קו, ששמש כסגנו של אומאגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully