וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אנשים שמנים מדחיקים את מידותיהם

רויטרס

10.1.2006 / 19:40

מחקר בריטי חדש מצא כי אנשים הסובלים מהשמנת יתר לא מעוניינים להפחית את משקלם, גם אם הדבר ישפר את איכות חייהם

אנשים הסובלים מ[[השמנת יתר]] נמצאים בהכחשה באשר למידותיהם ולא רוצים להפחית את משקלם, גם אם הדבר ישפר את בריאותם. כך עולה מסקר בריטי.

הסקר, שנערך על ידי המרכז למחקר הסרטן ב[[בריטניה]], כלל 4,000 נשאלים, מהם למעלה ממחצית הסובלים ממשקל עודף או מהשמנת יתר. רבע מבעלי בעיות המשקל לא הביעו כל דאגה באשר להפחתה במשקלם.

"מדאיג לחשוב שאנשים נמצאים בהכחשה בשל משקלם – אנשים אשר נושאים עליהם משקל עודף עומדים בפני סיכונים רפואיים משמעותיים, כולל סרטן", אמר ד"ר לסלי ווקר, מנהל המרכז.

כ-80 אחוזים מבעלי המשקל העודף והסובלים מהשמנת יתר שנשאלו בסקר, לא הבינו את החשיבות במשקל גוף בריא. רבים מהם לא ידעו מהו משקלם הנוכחי או שקילוגרמים עודפים מגבירים את הסיכוי לחלות בסרטן.

השמנת יתר, אשר משפיעה על למעלה מ-300 מיליון אנשים ברחבי העולם, מעלה גם את הסיכוי לסכרת, מחלות לב ושבץ מוחי.

"התוצאות מראות שרבים מאלו שנמצאים בסיכון גבוה בוחרים להתעלם ממשקלם", אמר ווקר, "הם לא מודעים לסיכון לחלות בסרטן ולא מודעים להטבות הקשורות בסגנון חיים בריא".

השמנת יתר מחושבת על ידי חילוק משקל הגוף בק"ג על ידי הגובה במטרים בריבוע (מדד מסת גוף - BMI). מדד של למעלה מ-30 נחשב להשמנת יתר, למעלה מ-40 היא השמנה חמורה ביותר.

חוקרי הסרטן במכון הבריטי אומרים, כי אנשים בעלי משקל עודף או הסובלים מהשמנת יתר צריכים לנסות לאכול באותו הזמן מדי יום, לבחור מוצרים מופחתי שומן, להתאמן, לבחור חטיפים בריאים, להגביל את שתיית האלכוהול ולשים לב למידותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully