וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת השיחות הסלולאריות שלך ב-110 דולר

10.1.2006 / 14:50

זה המצב בארה"ב, שם אפשר לקנות את רשימת השיחות שבוצעו מכל מספר טלפון נייד או אליו תמורת הסכום הנ"ל

משטרת שיקאגו מזהירה את אנשיה כי היסטוריית שיחות הטלפון שלהם זמינה לכל אדם, תמורת מחיר לא גבוה כלל של 110-160 דולר לחודש של שיחות. בעיתון "שקאגו סאן-טיימס" דווח, כי עשרות אתרי אינטרנט מציעים רשימות של שיחות טלפון סלולאריות ומעלות חששות בקרב אנשי אכיפת חוק ומומחים לפרטיות.

בין השימושים האפשריים: עבריינים יכולים לחשוף את פעילותם של סוכנים חשאיים (במשטרת שיקאגו הזהירו את בלשיהם שהם חשופים לסכנה אם יתקשרו למשפחותיהם, לדוגמא), בני זוג חשדנים יכולים לראות אם הבעל או האשה מתקשרים למישהו מסוים לעתים קרובות מדי, ומעסיקים יכולים לבדוק אם עובד מתקשר לפסיכולוג, או למתחרים.

ייתכן שחלק מהאתרים הללו עוברות על החוק כדי להשיג את הרשימות. כך אומר הסנאטור צ'ארלס שומר (דמוקרט מניו יורק), שקרא להעביר חוקים נגד גניבה ושימוש בפלטי שיחות טלפון.

בחלק מהמקרים, מוכרים עובדים בחברות טלפונים את רשימות השיחות של הלקוחות לאתרי האינטרנט הללו, למרות כללים נוקשים בחברות הטלפונים נגד מעשים שכאלה. במקרים אחרים משתמשים מפעילי האתרים בהונאה כדי להשיג את המידע. "על אף שהבעיה נפוצה, לשון החוק הפדרלי צרה מכדי לכלול את סוג הפשע הזה".

בכדי לנסות את השירות הזה, שילם ה-FBI 160 דולר לחברה המספקת את השירות הזה כדי לקבל את רשימת השיחות של אחד מסוכני הבולשת. הרשימה הועברה תוך שלוש שעות. שומר אמר שהבעיה היא שבעוד שהעמדת פנים לצורך השגת מידע פיננסי אסורה על פי החוק, אותה פעולה לצורך השגת רשימת שיחות טלפון אינה אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully