וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-10 מיליון בנות נעלמו בהודו

רויטרס

10.1.2006 / 13:29

ב-97' נולדו בהודו חצי מיליון בנות פחות מהמצופה. הסיבה המרכזית לכך היא הפלת עוברים ממין נקבה, בשל אי הרצון בבנות

למעלה מ-10 מיליון עוברים ממין נקבה הופלו בהודו במהלך שני העשורים האחרונים. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה.

קבוצת חוקרים, אשר בחנה את מספר הנשים שנולדו בהודו בשנים האחרונות, ערכה סקר בקרב למעלה מ-6 מיליון אנשים בהודו, מצאה כי בשנת 1997 נולדו בהודו חצי מיליון בנות פחות מהמצופה. עריכת אומדן משוער של 20 השנים האחרונות מעלה, כי מדובר בלפחות 10 מיליון בנות שנעלמו מהסטטיסטיקה.

במחקר, שפורסם במגזין, "The Lancet", טוענים החוקרים כי ההסבר האפשרי לעיוות היחס בין המינים, הינו הפלה סלקטיבית של עוברים ממין נקבה.

"אנחנו מעריכים שקביעה טרום הריונית של מין הילוד, לצד הפלות סלקטיביות, הם ההסבר המתקבל ביותר על הדעת להיעלמותן של חצי מיליון בנות מדי שנה", אמר ד"ר פרבט ג'ה, מאוניברסיטת טורונטו בקנדה, אשר עמד בראש צוות המחקר.

"לאור העובדה שמנהג קביעת מין הילוד טרם הלידה הפך למקובל בשני העשורים האחרונים, מאז הפכו בדיקות האולטרסאונד לנגישות יותר, ההערכה של 10 מיליון בנות שהיו אמורות להיוולד, הינה בגדר ההיגיון", הוסיף ד"ר ג'ה בהודעה.

ג'ה וקבוצת המחקר מצאו עוד, כי ההחלטה האם להפיל את הבת או להשאירה, תלויה גם בשאלה האם מדובר בילד שני או שלישי. על פי המחקר, אם הילד הראשון הוא ממין נקבה, עולים הסיכויים שעובר ממין נקבה יופל. החוקרים גילו, כי המחסור בבנות כילד שני או שלישי במשפחה, ניכר יותר במשפחות משכילות מאשר במשפחות אנאלפבתיות.

"הולדת בת תתקבל בחברה ומבחינה רגשית, רק אם יש כבר בן במשפחה. אך אם תגיע בת, לאחר שלבני הזוג כבר יש ילדה, הבת החדשה לא תתקבל בברכה", מסביר פרופ' שיריש שת', מבית החולים בריץ' קנדי במומבי, הודו.

החוק ההודי אוסר על הפלה על בסיס מין העובר

תופעת הפלת העוברים ממין נקבה פופלרית ביותר בהודו, על אף חוק שנכנס לתוקף במדינה בשנת 1994 ואוסר על הגדרת מין העובר טרם ההיריון ועל הפסקת היריון על בסיס מין העובר.

המשפחות ההודיות מעדיפות שלא לגדל בנות רבות, משום הדאגה לנישואיהן ותשלום המוהר הגבוה לבעל שיישא אותן לאישה. במקביל, בנות המשפחה אינן משמשות ככוח עבודה, המכניס כסף למשפחה. כך הבנות נחשבות כנטל על המשפחה, יותר מאשר כנכס.

"המתת הבנות שהיתה מקובלת בעבר על ידי שריפתן הפכה למעודנת יותר בזכות המעטפת המודרנית של הרפואה", מוסיף פרופ' שת'.

ד"ר ראג'ש קומר, מבית הספר לרפואה ציבורית בקנדיגרה בהודו ושותף למחקר, אמר כי תופעת היעלמות הנשים הינה בעיה שהולכת ומתפשטת. "המחקר שלנו מדגיש את הצורך במדידה שגרתית, אמינה וארוכת טווח של לידות ומיתות בהודו", הוסיף ד"ר קומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully