וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקידי המכס בארה"ב פותחים דואר אישי מחו"ל

רויטרס

10.1.2006 / 2:24

כחלק מהנהלים שאושרו לטובת המלחמה בטרור לאחר ה-11 בספטמבר, לפקידי הממשל מותר לפתוח דברי דואר פרטיים מסיבות בטחוניות

לפקידי הממשל ב[[ארצות הברית]] מותר לפתוח פריטי דואר אישי הנשלח מחו"ל, כחלק מהמלחמה בטרור, והם עושים זאת אם הם מעריכים שהדבר נחוץ לשם הגנת המדינה – כך אמר אתמול דובר של הרשות להגנה על הגבולות והמכס.

החדשות על הנוהל הלא-מוכר הזה מגיעות זמן קצר לאחר החשיפה המתוקשרת על האישור שנתן נשיא ארצות הברית, ג'ורג' [[בוש]], לערוך האזנות סתר לאזרחי ארצות הברית ללא אישור בית משפט לאחר אירועי ה-11 בספטמבר.

"תפקידה של רשות המכס והגנת הגבולות, בין השאר, הוא להבטיח כי טרוריסטים ונשק לא יכנסו למדינה", אמרה סוזאנה טרבינו, דוברת סוכנות המכס, שהיא חלק מהמחלקה לביטחון פנים. "אחד מתחומי האחריות שלנו הוא לפקח על דואר הנכנס לתחומי ארצות הברית. אנחנו מכבדים את פרטיות האזרח, ותמיד מעדיפים לשמור עליה, אבל באותו זמן עלינו להבטיח שאנחנו מבצעים כיאות את עבודתנו בשמירה על בטחון הציבור".

גראנט גודמן, פרופסור בדימוס מאוניברסיטת קנזס, הפנה את תשומת הלב למדיניות לאחר שמכתב שקיבל מקולג' בפיליפינים נפתח ונסגר מחדש על ידי הרשות למכס והגנת הגבולות, ונשלח אליו רק לאחר מכן. הוא אמר כי הוא היה המום ומופתע משגילה כי המכתב, שנשלח על ידי עמית עמו הוא מתכתב מזה 50 שנה, נקרא.

"זו היתה הפתעה גדולה", אמר גודמן. הציבור צריך לדעת שזה נעשה. אף אחד ממכרי לא ידע שזה קורה. ועד כמה שאני יודע, זה מעולם לא פורסם. לא אמרו שזה מה שנעשה". טרבינו אמרה שהיא לא יכולה להתיחס למקרה של גודמן באופן פרטני, מכיוון שהיא לא ראתה את המכתב ולא יכולה לדעת אם הוא אכן נפתח, כפי שאמר, בנוסף, היא סירבה לפרט באיזו תדירות נפתחים דברי דואר מסיבות ביטחוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully