וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן בהנפקת הזכויות של טאואר

עומרי כהן

9.1.2006 / 22:36

המסחר בבורסה בתל אביב נערך כנראה שלא על פי התשקיף. בארה"ב ביקשו הבהרות. הבורסה: המשקיעים לא ייפגעו

מניית טאואר סמיקונדקטור ריכזה היום מחזור גבוה ביותר של 21.5 מיליון שקל בבורסה בתל אביב, ואיבדה בסיום המסחר כ-6.2% מערכה. בוול סטריט, רושמת טאואר מחזורים נמוכים יותר של כ-570 אלף דולר, אולם נופלת ב-11.4% למחיר של 1.56 דולרים.

את הסיבות לירידות במניה יש לייחס היום להנפקת הזכויות של טאואר, אולם ייתכן שניתן לייחס זאת גם לחוסר הסדר והבלבול שנוצרו במסחר בהן היום בבורסה בתל אביב. בעקבות הבלאגן, נדרשה החברה לספק הבהרות לרשות ניירות ערך בארה"ב.

טאואר הנפיקה היום זכויות לרכוש ממנה איגרות חוב הניתנות להמרה למניות, עד שנת 2012. כל זכות מאפשרת לבעליה לרכוש במחיר של 100 דולר, 100 אג"ח להמרה, שאותן ניתן להמיר ל-91 מניות במחיר מימוש של 1.1 דולרים עד ה-27 בדצמבר 2011.

המסחר בזכויות מתקיים יום אחד בלבד (היום) בתל אביב ובנאסד"ק (סימול: TSEMR), ולאחריו ניתן יהיה לרכוש מהחברה את האג"ח עד יום חמישי בחצות שעון ישראל. זכויות שלא ימומשו עד מועד זה, יפקעו. לאחר, מימוש הזכויות יחלו איגרות החוב להיסחר בתל אביב ובנאסד"ק (סימול: TSEMG).

אולם גורמים בשוק הסבירו, כי בניגוד לאמור בתשקיף, נסחרו היום הזכויות בתל אביב, כאילו הן מקנות זכות לרכישה של אג"ח בודדת להמרה. בבורסה בתל אביב אישרו הערב, כי יחידות המסחר בזכויות היו כנראה שונות מאלו שנרשמו בתל אביב, אולם הדגישו כי אין בדבר זה כדי לפגוע במשקיעים. הזכות כך הובהר, היא אותה זכות בשני השווקים, וכל משקיע יזכה בזכויות שרכש, בהתאם לבורסה שבה נרכשו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully