וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול חדש בתאי גזע מעורר תקווה אצל חולי לב

9.1.2006 / 19:40

טיפול חדשני, הניתן בבית חולים בתאילנד, מערב הזרקת תאי גזע שנלקחו מדם המטופל אל ליבו בניסיון לשקם את שרירי הלב החולה

"אינני מרגיש לחוץ בכלל" אומר בונילה, חולה לב בן 37 מפלורידה, שגילה כי ליבו נחלש בגיל 32. "במשך חמש השנים האחרונות חיכיתי למותי. זו הפעם הראשונה שיש בי תקווה לחיים", סיפר.

הבי.בי.סי מדווח, כי המקור לתקוותו המחודשת של בונילה טמון בטיפול חדש, המערב הזרקת [[תאי גזע]] שנלקחו מדמו של המטופל אל ליבו, בנסיון לשקם את שרירי הלב החולה. הטיפול, בו מוזרקים תאי גזע בוגרים, אורך כשעתיים ומתגבר על הסכנה שבדחיית הגוף את תאי הגזע, ועל הוויכוח האידאולוגי סביב שימוש בתאים עובריים, שישנם המייחסים אותו להרס חיי אדם.

ג'ורג' אפאו, חשב שלא יתעורר בבוקר, כשליבו תיפקד ברמת תפקוד של 20%, בעוד שכיום, הוא חש בטוב לאחר הטיפול שעבר."עוד לא איבדנו אף אדם", אומר מנהל בית החולים ויו"ר ארגון בריאות הלב. "אם יש לי אפשרות להציע סיוע לאדם מיואש, עלי לעשות זאת", הוא מוסיף.

הטיפול בתאי גזע ניתן עדיין לא קיבל אישור בארצות הברית וניתן לקבלו ב[[תאילנד]], אשר הפכה ליעד לחולי לב רבים. מנהל בית החולים בתאילנד אשר ביצע את הפרוצדורה כבר ב-27 חולים מאז מאי האחרון מעריך, כי בארצות הברית ישנם כ-500,000 בני אדם הסובלים מכשל בלב.

הטיפול במסגרת תאי גזע, המסוגלים לצמוח למגוון סוגים של תאים, נותר נושא רגיש בעבור רבים, היות ועוברים אנושיים נחשבים למבטיחים ביותר לטיפול במחלות.

המתנגדים לטיפול בתאי גזע עובריים, טוענים כי תאי גזע של בוגרים יכולים, בסופו של תהליך, להתפתח לכל רקמה, ובכך, הופכים את תאי הגזע העובריים למיותרים. "למרות שטענה זו הופרכה כליל, המתנגדים לשימוש בתאי גזע עובריים ממשיכים לדבוק בה", אומר ארווינג ויצמן, ראש המכון הביולוגי של סטנפורד לתאי גזע.

מנהל בית החולים מדגיש, כי עדיין לא נבחנה ההשפעה ארוכת הטווח של תאי הגזע הבוגרים, מה שגורם לכך, שמי שעבר את הטיפול, אולי יצטרך לעבור גם דרך סכין המנתחים שוב.

הבעייתיות נעוצה במספר הקטן של המטופלים שיכול להיעזר בשיטה, היות ובית החולים התאילנדי הוא היחיד שמטפל בה, כך לדברי מנהל בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully