וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 5 בני אדם בטורקיה חלו בשפעת העופות

רויטרס

9.1.2006 / 11:40

בטורקיה חוששים מהתפשטות הנגיף מערבה. עדיין אין סימנים למעבר הנגיף בין בני אדם. 21 תושבים מאושפזים באיסטנבול מחשש שלקו במחלה

משרד הבריאות הטורקי הודיע היום כי התגלו חמישה מקרים חדשים של הידבקות בני אדם בשפעת העופות, כולם במחוזות הסמוכים לים השחור.

אתמול דווח כי שלושה טורקים נדבקו בשפעת העופות בבירת המדינה, אנקרה. שלושת המקרים מאשרים את הנתונים על תנועתו של נגיף השפעת מערבה, לאחר שבשבוע שעבר מתו שני ילדים במזרח המדינה. כל המתים שהו בקרבת עופות טרם מותם, ולכן אין עדיין סימנים למעבר הנגיף בין בני אדם. 21 בני אדם מאושפזים באיסטנבול מחשש שלקו בשפעת העופות והם עוברים בדיקות.

ראש עיריית אנקרה, כמאל אונל, אמר אתמול כי מתוצאות בדיקות שנערכו לגבר בן 60 ולשני ילדים, בן חמש ובן שנתיים, עולה כי לקו במחלה. שני הילדים, שאושפזו בבית החולים באנקרה, הגיעו מבייפזרי הסמוכה, לאחר ששיחקו בפגרים של עופות פרא.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) עדיין לא אישר את המידע על איתור מקרי השפעת באנקרה, אך אישר כי שני הילדים שמתו במזרח טורקיה אכן נדבקו בנגיף H5N1 - שמה הרפואי של שפעת העופות המועברת לבני אדם. צוות רופאים מטעם ארגון הבריאות העולמי הגיע למדינה כדי לבדוק אם גם אחותם בת ה-11 של שני הקורבנות שמתו במזרח טורקיה, מתה מהנגיף.

"ההדבקה בלתי נמנעת כשמניחים לילדים לשחק באבריהן של תרנגולות חולות", אמר אתמול ד"ר טוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות מדבקות בארה"ב. "להערכתנו, התרנגולות מותירות את הפרשותיהן ליד הבית או בתוכו. הילדים משחקים בסביבה, ומעבירים את הנגיף להוריהם". לדברי פאוצ'י, ניתן לצפות כי משפחות שלמות יידבקו במחלה, אולם הסכנה הגדולה תגיע כאשר "הנגיף יתפתח במידה מספקת כדי לעבור מאדם לאדם".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי הממשלה נקטה כל אמצעי, והקציבה כספים למלחמה בהתפרצות המחלה. "הפסדיהם של התושבים (משחיטת עופות נגועים) יכוסו. אף אחד לא יסבול מההפסד", אמר ארדואן לכתבים, והוסיף כי "אסור להיכנס לפאניקה. התושבים מתבקשים לא להסתיר את התרנגולות או האווזים שברשותם".

ואולם, תושבים ברחבי טורקיה אמרו אתמול כי המאמצים להשתלט על התפרצות המחלה אינם מאורגנים כיאות. מבתי החולים ברחבי המדינה נמסר כי מספר הפונים לטיפול גדול, אך החולים קובלים שאיש לא מטפל בהם, ושלאחר בדיקה קצרה כולם נשלחים הביתה. על אף שאזרחי טורקיה התבקשו לא להסתיר את העופות שברשותם, הרשויות לא ערכו בדיקה מקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully