וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסולת בניין תשמש לבניית בתי מגורים

9.1.2006 / 8:05

באתר הפסולת חירייה יחלו בקרוב למחזר פסולת בניין, שתשמש לבניית בתים וסלילת כבישים ותחסוך חומרי גלם המגיעים ממחצבות

האם נראה בקרוב בתי מגורים ובניינים בישראל העשויים מזבל? בעיתון "מעריב" דווח כי באתר הפסולת חירייה יחלו בקרוב למחזר פסולת בניין, כשהחומר הממוחזר ישמש לבניית בתים, סלילת כבישים ועוד.

עד היום הצליחו לייצר חשמל מזבל ולהפיק דשן וגז טבעי מהר הפסולת ובקרוב יחל האתר גם למחזר פסולת בניין. במתקן למחזור פסולת הבניין יופרדו תחילה כל חומרי הפסולת, כגון בטון, אספלט, מלט ומתכות שונות, ולאחר מכן יעורבבו כל חומרי המלט השונים, ויעברו תהליך מחזור. על פי ההערכות ימוחזרו במתקן בכל יום כ-2000 טון פסולת.

לפני מספר שנים הוקם בחירייה פארק מחזור ענק, שנועד להחזיר לשימוש את כל מה שרק אפשר מהפסולת שכבר הושלכה. הרעיון מאחורי הפארק הוא לרכז את כל מתקני המחזור של גוש דן באתר, כדי לפהחית במספר הנזקים שהפסולת הרבה גורמת לסביבה ולאנשים.

"המפעל למזחור פסולת בניין בחירייה נועד לפתור בעיה כאובה של פסולת המושלכת במקומות אסורים ובשטחים פתוחים בכל רחבי המדינה", אומר דורון ספיר, סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר איגוד דן ערים לתברואה.

לדבריו, השלכת הפסולת במקומות אסורים גורמים למפגעים סביבתיים של זיהום קרקע ומקורות מים, מפגעים אסתטיים, ירידה בערך הקרקע ועוד. פסולת הבניין הממוחזרת תחסוך בחומרי גלם המגיעים כיום ממחצבות, ותשרת שימושים רבים כמו למשל תשתיות לכבישים. הפסולת גם תשמש לתמיכת מדרונות הר הפסולת בחירייה, ובכך תסייע למימוש שיקום ההר והפיכותו לפארק פתוח לציבור, כחלק מפארק איילון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully