וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית ישראלית נבחרה לנואמת הטובה בעולם

8.1.2006 / 21:25

ענת גלבר, ישראלית בת 25 וסטודנטית לתואר שני בפילוסופיה באוניברסיטת חיפה, זכתה בתחרות שהתקיימה בדבלין

גלבר זכתה הערב בתואר "הנואמת הטובה בעולם", במסגרת אליפות העולם ברטוריקה שהתקיימה בדבלין. בדרכה לתואר העולמי נשאה נאומים בנושאים שונים, כגון: המצב בפקיסטן, אנרגיה אטומית, הזכות לטיפולי פוריות, זכויות בעלי חיים והגירה לא חוקית. לדבריה של גלבר, כדי להצליח בתחרות שכזו "צריך לא רק כושר דיבור, אלא גם ידע נרחב ושליטה בכל מה שקורה היום בעולם".

בגלי צה"ל דווח, כי גלבר החלה את דרכה לפני כ-5 שנים במועדון הרטוריקה של האוניברסיטה. היא סיפרה כי בתחילת דרכה לא הצליחה לדבר יותר מ-20 שניות ברציפות וסבלה מפחד קהל. גלבר זכתה כבר בתואר "הנואמת הטובה ביותר" באליפויות אירופה ברטוריקה בשנים 2003 ו-2005.

"במסגרת המועדון אנו גם מלמדים שיעורים ברטוריקה בבתי ספר תיכון בחיפה ומעבירים סדנאות לגופים שונים. אנו רואים בדי-בייט כלי חינוכי ממעלה ראשונה, במדינה שבה האלימות הפכה לתרבות הדיון המרכזי", אמרה הנואמת העולמית, "מאחר ובדיבייט מחליטים עבור הדובר איזה צד בדיון יהיה, לומדים הדוברים להסתכל על הנושאים מנקודת מבטו של האחר, להבין את הצד השני גם. זהו כלי המפתח חשיבה אנליטית שהיא מיומנות הכרחית לכל תלמיד תיכון ולכל סטודנט".

"ההשתתפות בדיבייט מכשירה את הצעירים להשתלב בתחומי הניהול, המשפט והפוליטיקה. בנימין נתניהו, אבא אבן וחיים הרצוג, הם דוגמא לפוליטיקאים שהשתתפו בצעירותם במועדוני דיבייט וכישוריהם הרטוריים סייעו להם בדרכם הפוליטית" אמר מאמנה? של גלבר, אורי זכאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully