וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיון להציל נמרים בהודו מהכחדה

רויטרס

8.1.2006 / 20:39

מאות מומחים לחיות פרא התאספו במזרח הודו, כחלק ממאמץ עולמי ליצירת מפקד אוכלוסין של נמרים, אשר נמצאים בסכנת הכחדה

חמושים במצלמות ובקולרים עם משדרים, התאספו מאות מומחים לחיות פרא במזרח [[הודו]],בנסיון למנות את כל הנמרים שבאיזור. התאספות זו, הינה חלק ממאמץ עולמי ליצירת מפקד אוכלוסין של נמרים, הנמצאים בסכנת הכחדה.

כ- 250 עובדים פילסו דרכם בבוץ ובביצות בניסיון למצוא טביעות רגליים בסביבת המגורים הטבעית הגדולה ביותר בעולם לנמרים בהודו, זאת לאחר שדו"חות רבים התריעו כי במקום מתקיימת תופעה רחבה של צייד ללא רשיון.

אלו הדוגלים בשמירה על המשאבים הטבעיים, ביקרו מאד את המאמציםשנקטו ההודים להגן על הנמרים. כמו כן, הם הביעו הסתייגות לגבי מידת הדיוק בשיטה בה הם משתמשים, באומרם כי שיטה זו הסוותה בעבר את המספרים המדלדלים של הנמרים בפארקים הלאומיים.

במרץ, ספגה הממשלה ההודית ביקורת, לאחר פרסום דו"חות שהצביעו על כך שאוכלוסיית הנמרים באחת מהשמורות במדינה נרצחה על ידי ציידים בלתי חוקיים, וכי מספר הנמרים שנותרו במדינה צונח במהירות. כתגובה, החליט ראש ממשלת הודו על כינוסו של כח משימה מיוחד, שתפקידו להציע דרכים להצלת הנמרים.

לראשונה, יהיה מפקד האוכלוסין מעוצב על ידי תוכנות מחשב מיוחדות, ונתמך במצלמות היי- טק וקולרים עם משדרים למניעת כפילויות במעקב אחר טביעות רגלי הנמרים. "מפקד אוכלוסין זה הוא המקיף והמדעי ביותר כיום" כך אומר ראש המפקד.

המפקד האחרון, שנערך ב-2003, העריך כי ישנם כ- 270 נמרים באיזור מזרח הודו. לפני כמאה שנה, היו בהודו כולה כ- 40,000 נמרים, וכיום מומחים חוששים כי מספר הנמרים המקסימלי שנותר הוא 3,700. לדעת כמה ארגונים חברתיים, יכול להיות שהמספר אינו עולה על 2,000.

סחר בחלקים הפנימיים של נמרים אינו חוקי, אך הוא מתבצע בהודו ללא עונש. הציידים שמוכרים את מרכולתם מקבלים על כך תמורה רבה: נמר יחיד יכול להגיע למחיר של 50,000$ בשוק השחור, שם משתמשים באיבריו ועצמותיו לרקיחת תרופות סיניות מסורתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully