וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל מילובן יוכל להמשיך ולהזרים שפכים לנעמן

8.1.2006 / 17:20

ביהמ"ש המחוזי העניק למפעל ארכה להזרמת השפכים עד ה-2 בפברואר. עמותת צלול: ההחלטה מכריעה את גורלו המר של הנחל

בית המשפט המחוזי העניק היום ארכה למפעל "מילובן" להזרים שפכים לנחל נעמן, עד ה-2 בפברואר 2006. ביום חמישי חייב בית המשפט השלום בחיפה את המפעל, העוסק בייצור תאית מסיבי כותנה, להפסיק מיידית את הזרמת השפכים לנחל. המפעל ערער לבית המשפט המחוזי, בטענה כי אם ימלא את צו בימ"ש השלום ייאלץ להתמודד עם נזק כלכלי כבד ביותר.

מעמותת "צלול" נמסר בתגובה, כי החלטת בית משפט המחוזי היא "החלטה מאכזבת, אשר מכריעה את גורלו המר של נחל הנעמן באמצעות אישור המשך הזיהום, הנובע מאינטרסים כלכליים, ואינה מאמצת כללים ראויים לשמירה על איכות הסביבה. צר לנו כי בניגוד לפסיקת בית משפט השלום, בית המשפט המחוזי לא דחה את הטענה הרווחת והדמגוגית, כאילו מפעלים ייסגרו אם יחויבו לשמור על איכות הסביבה. בית המשפט המחוזי חייב היה, לאחר שנות זיהום רבות ומיותרות, לנקוט בגישה בה נקט בית משפט השלום, הגורסת כי שמשייכפה על מפעל פתרון סביבתי, ימצאו לו המשאבים הכספיים." לסיכום אמרו בעמותה, כי "בית המשפט המחוזי טעה וכשל כשבחר להיבהל מאיומי הסרק של מפעל "מילובן" בדבר סגירת המפעל תוך העדפת אינטרסים כלכליים על פני אלו של איכות הסביבה"

בדיון שהתקיים ביום ה' קבעה השופטת קנטור, כי יש להוציא את צו הביצוע לפועל וכי על מפעל "מילובן" לחדול באופן מיידי מהזרמת שפכים לנחל. לדברי השופטת: "לא שוכנעתי גם כי הפסקת הזרמת השפכים תביא אוטומטית ובאופן מיידי לסגירת המפעל, שכן כאמור אני סבורה כי כאשר תונח החרב על הצוואר יימצאו גם יימצאו פתרונות ומקורות כספיים שיאפשרו את המשך הפעלת המפעל בלא הזרמת השפכים לנחל".

עמותת "צלול" פתחה לפני יותר משנה בקמפיין אגרסיבי כנגד מפעל "מילובן", הממוקם מדרום לעיר עכו ומזרים את השפכים לנחל נעמן. במסגרת מאבקה, דרשה עמותת "צלול" מראשי המשרד לאיכות הסביבה לפעול כנגד מפעל "מילובן" עקב הזרמת שפכים בעלי רמות זיהום גבוהות ביותר. בעקבות קמפיין עמותת "צלול" הוגש כתב אישום כנגד המפעל, אך עקב ערעור מפעל "מילובן" לבית המשפט המחוזי בחיפה, נדון הנושא שוב ואולם, בית המשפט דחה את הערעור ודרש את הפסקת את הזרמת השפכים ע"י קיום צו ביצוע של בית משפט השלום.

עזר פישלר, רכז עמותת "צלול" בחיפה והצפון אמר היום: "בתי המשפט פסקו לא אחת כי יש לעצור לאלתר את הזרמת השפכים. חבל שבית המשפט המחוזי שם לנגד עיניו את האינטרסים הכלכליים של המפעל בסדר עדיפויות גבוה מזה של איכות הסביבה. יש לשים סוף לניסיונותיהם של מעסיקים להחזיק את עובדיהם כבני ערובה בפני הדרישה לעמוד בתקני איכות סביבה." זיהום הנחלים בישראל ממקורות תעשייתיים הוא אחד הגורמים העיקריים לזיהום מימי חופי הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully