וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של דובר הבית הלבן מפנה עורף לבוש

רחביה ברמן

8.1.2006 / 16:10

אמו של סקוט מקללן תרוץ למשרת מושל טקסס כעצמאית ולא כרפובליקאית. גיבור אמריקאי מת ובקנטאקי חוגגים בקולג'

קרול קיטון סטרייהורן, מבקרת מדינת טקסס וגם אמא של סקוט מקללן, דובר [[הבית הלבן]], הודיעה כי היא עוזבת את המפלגה הרפובליקנית ומתמודדת על משרת מושל טקסס כעצמאית.

בעיתון הטקסאני "אודסן אמריקן" פורסם שסטרייהורן, שכיהנה בעבר כאשה הראשונה בראש עיריית אוסטין (בירת טקסס), ביקרה בחריפות את חוסר המעש והרטוריקה הפלגנית של המושל הנוכחי ריק פרי (שנבחר לתפקיד על ידי [[ג'ורג' בוש]], כשזה עבר מכס המושל לבית הלבן). אם תאסוף סטרייהורן מספיק חתימות כדי להתמודד, יהיו ארבעה שמות במירוץ למשרת מושל טקסס: ריק פרי, סטרייהורן, הזמר הקומי קינקי פרידמן והמועמד הדמוקרטי, מי שזה לא יהיה. אם תנצח סטרייהורן במירוץ, היא תהיה המועמד העצמאי הראשון שנבחר למושל טקסס מאז היבחרו של סאם יוסטון, מייסד המדינה, לפני 150 שנה.

בעיות לבוש גם בסקרים

סימן נוסף לחולשתו הפוליטית של הנשיא ושל מפלגתו ניתן למצוא בשלל סקרים, שפורסמו בימים האחרונים. באחד מהם עלה כי בקרב אנשי צבא, מעוז מסורתי של בוש ושל הרפובליקאים, ירדה התמיכה בנשיא ל-54%, לעומת יתרונות מוצקים של 70% ויותר לפני שנה בלבד.

סקר אחר מלמד, כי למרות שבוש טוען שמותר לו לצותת לאזרחים בלי צו מתוקף ביותו המפקד העליון, רוב הציבור חושב (56% לעומת 42%), שהוא דווקא כן חייב לקבל צו לציתותים שכאלה.

בסקר נוסף אמרו 49% מהציבור, כי הם מעוניינים שהדמוקרטים יהפכו לרוב בקונגרס, לעומת 36% שרוצים שהרפובליקאים ימשיכו לשלוט בשני בתי המחוקקים. למגמה זו אחראיות בעיקר פרשיות השחיתות השונות והרבות בהן מעורבים לאחרונה מחוקקים רפובליקאים (דיליי, רנדי קאנינגהאם, בוב ניי מאוהיו שצפוי לכתב אישום בפרשת אברמוף).

אגב קאנינגהאם, כתב העת טיים מדווח, שלפני הודאתו הפומבית בקבלת שוחד בסך מאות אלפי דולר במזומן ובהטבות שונות, עמל קאנינגהאם כדי להפחית מהעונש הצפוי לו באמצעות סיוע לתביעה. במסגרת סיוע זה לבש המחוקק המכונה "דיוק" מכשיר ציתות בשיחות עם גורמים שונים בוושינגטון. פרט קטן זה גורם לזיעה מוגברת ודפיקות לב מואצות ברחבי המפלגה השלטת והלוביסטים של רחוב K.

מותו של גיבור

ביום שישי האחרון הלך לעולמו, בגיל 62, אחד מגיבורי המלחמה הגדולים של ארה"ב בעשורים האחרונים. קראו לו יו תומפסון ג'וניור, והוא היה טייס מסוק ב[[מלחמת וייטנאם]]. גבורתו של תומפסון לא באה לידי ביטוי בהריגת האויב, אלא במניעת הרג נפשע.

בבוקר ה-16 במרץ, 1968 הגיעו תומפסון ואנשי צוות המסוק שלו לכפר הוייטנאמי מיי-לאי וגילו שכוחות רגלים של צבא ארה"ב מבצעים טבח בתושבי המקום. תומפסון הנחית את המסוק שלו בקו האש, בין החיילים לאזרחים הנטבחים, והוא ואנשי צוותו כיוונו את נשקיהם לעבר החיילים וכפו עליהם לחדול מההרג. הרובאי והמכונאי המוטס של תומפסון חיפו עליו בזמן שהוא רץ להתעמת עם מפקד הכוח המשתולל. לאחר מכן שכנע תומפסון את האזרחים שנמלטו מהטבח לצאת ממקומות המסתור שלהם כדי שיוכלו לפנותם, ואז הנחית את המסוק שלו בכפר פעם נוספת כדי לפנות ילד פצוע לבית החולים.

כעבור שלושה עשורים, ב-1998, העניק הצבא לתומפסון, לרובאי לורנס קובורן ולמכונאי גלן אנדראוטה את "מדליית החייל" – העיטור הגבוה ביותר למעשה גבורה שאינו כרוך במגע עם האויב. ההיסטוריון האמריקאי, דאגלס ברינקלי, אמר עליו, כי "הוא האיש שבפעולותיו ההרואיות נסך מוסריות וכבוד במאמץ הצבאי האמריקאי". תומסון עצמו אמר בפשטות, בראיון שנתן לאחר שקיבל את המדליה, כי "האנשים הללו ציפו ממני לעזרה ולא היתה שום דרך שבה יכולתי להפנות להם עורף".

פורקי לא מוזמן

במכללות האמריקאיות יש כל מיני אחוות סטודנטים, שחלקן מוקדשות לתחומי עניין או אמונה. מעכשיו יש עוד אחת – אחווה של סטודנטיות מוסלמיות. 13 צעירות באוניברסיטת קנטאקי תחנוכנה באביב הקרוב את הסניף הראשון של אחוות "גאמה גאמה צ'יי". אולם בניגוד לרוב מוחלט של האחוות, במסיבות של האחווה הזו לא תראו בירה אל משקאות אלכוהוליים אחרים, וגם לא תראו אף נציג מהמין השני.

"האיסלאם מתיר לבלות, אבל השאלה היא איך מבלים", אומרת אלת'יה קולינס, אשת עסקים מאלכסנדריה שבמדינת וירגי'ניה, שסייעה להקים את האחווה. "בנות יכולות לכייף אחת עם השנייה ולא חייבים בנים בשביל זה". שבועת האמונים של האחווה תכלול תפילה לאללה, ואירוע ההשבעה יכלול "טקס סודי שיעסוק בערכי האחווה". אולי זו הסיבה שעל אף שהאחווה פתוחה לכל המעוניין, טרם נרשמה פניות הצטרפות מצד לא-מוסלמים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בקטנה

שלושה כמרים נוצרים חמקו לחדר השימועים של הסנאט, כדי למשוח בשמן את הכיסאות שישמשו לדיון בנוגע למועמדותו של השופט סמואל אליטו לבית המשפט העליון. הכומר רוב שנק הודה בפני כתב העיתון "וול סטריט ג'ורנל", ש"אכן שפכנו כמות נאה של שמן על כל הכיסאות". שנק הוסיף, כי על אף שהוא ועמיתיו אינם בוחרים, לטענתם, צדדים במאבק על מינוי השופט השמרן, הצפוי לתמוך בהגבלת הזכות להפלה, הרי ש"אלוהים מתעניין במה שקורה בתהליך".

* [[הילארי קלינטון]] ממשיכה במאמציה למצב את עצמה כמועמדת של מרכז המפה, ולקרוץ גם לקהל של "ערכי המשפחה", עם הצעת חוק נגד מכירת משחקי וידאו אלימים לקטינים. הבלוגר המעולה מיקי קאוס מעיר, שהסכנה היא שפעילות מסוג זה תזכיר לבוחרים את המאפיין הכי פחות מושך של הילארי – מוסרנות מטיפנית ונטייה לשימוש בכוח הממשלה כדי לנהל לאנשים את החיים, תוך אדישות לחופש הביטוי וזכויות אזרח אחרות.

* מקורות בממשל אישרו כי בוש אינו צפוי לבקש מימון נוסף כלשהו לשיקום עיראק בתקציב הבא.

* ולסיום, עדיין בנושא עיראק, מחקר סודי של הפנטגון מעלה כי 80% מהנחתים שנהרגו בעיראק יכלו להינצל אילו לבשו שריון גוף משופר. הפנטגון מסרב לספק שריון כזה למרות קריאות רמות ממפקדי השטח, וטוען כי "אין מענה לפגיעות ממטעני חבלה". המחקר החדש מעלה כי פגיעות קליעים אחראים לרבים ממקרי המוות, שיכלו ככל הנראה להימנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully