וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב פתוח לשמעון פרס

מיכל מירון-שקד

8.1.2006 / 10:41

מיכל מירון-שקד מבהירה לפרס שנסיונותיו לנצל הזדמנויות, לשפר עמדות ולהמשיך לחתור, כבר די נמאסו, ושגם לו יש תחליפים

שימון היקר,

שימון היקר, הנה, שוב הגיע הרגע שלך. זה מדהים איך הקלפים שלך משחקים לטובתך. נכון שיום אתה למעלה ויום אתה למטה, אבל איך שלא יהיה כל יום אתה קיים: כחוש, עשוי היטב, בחליפה ועניבה, צלול. אחרון המוהיקנים, אחרון דור הנפילים.

הקארמה שלך שיחקה לך., רבין נרצח, רפול טבע בים ושרון טובע בתוך הדם של עצמו, ורק אתה, תודה לאל, עוד כאןו, איתנו. מעולם לא נבחרת בזכות עצמך, את זה אנחנו כבר יודעים.
תמיד קיווית, תמיד ניסית, תמיד רצית להיות מס 1 ואיכשהוא, הקארמה שלך סרבה לך: היית הכי הטוב במקום השני.

אפילו את עמיר פרץ כמעט ניצחת- אלא, כמו שאומרים באנגלית, כמעט זה לא נחשב. והנה עכשיו, שוב נפלה ההזדמנות לידך כפרי בשל, ובעקבות הטיפול שאתה מעניק לה, להזדמנות, היא הופכת לנגד עיננו ועיניך המשתאות לפרי באושים. אתה לא יודע שובע. אתה מסרב לזכור את מגבלות הגיל, אחרי הכל, אתה כבר בן 82 אבל זה לא מונע ממך לחשוב שזה שכולם מתים סביבך מהווה לגטימציה לנשארים להאחז בך, דווקא בך.

מצבו הקשה של ראש הממשלה מייצר, לעניות דעתך, רגע מתאים לשיפור עמדות. אם שרון הבטיח לך איקס, נראה לך שיש מצב עכשיו לסחוט מאולמרט וקדימה איקס כפול עשר. למה כפול עשר, כפול מאה. אתה תופיע בתקשורת, תנענע בראשך בעצבות מול המצלמות, ולא תיתן לאהוד אולמרט את תמיכתך ולא תודיע לעמיר פרץ האם אתה משתעשע במחשבה לחזור "הביתה" לעבודה. אתה תשמור את כל הקלפים קרוב לחזה, כמו יצאנית צמרת, בניסיון פאתטי לראות את המחיר עולה ועולה. כי כיצאנית צמרת, אתה מבין שהכל זה עניין של מחיר. בעוד בכירי קדימה ואולמרט בראשם, עושים מאמצי-על להתנהל בסיטואציה הקשה והמורכבת הזאת בכבוד, אתה לא עומד בפרץ, וגם לא ביצר: אתה מתמקח, אתה מטייח, אתה מחפש לעצמך כיסא מרופד יותר.

שואלים מה נשים רוצות, כשבעצם השאלה האמיתית היא מה גברים יכולים לתת. תנאי החוזה שלך כבר סוכמו:
* שרון הבטיח לך את המקום השביעי בקדימה- עכשיו אתה מבקש להתגלגל למעלה, למקום השני.
* שרון לא הבטיח לך את תיק החוץ, עכשיו אתה תובע אותו לעצמך יחד עם הבטחה להיות "בעל השפעה" בהרכבת הרשימה של קדימה.

יש מכנה משותף בינך ובין שרון: שניכם נלחמים על חייכם, שניכם כנראה יצאתם לקרב האחרון, הוא בעל כורחו, אתה בהתנדבות. הוא, צעיר ממך בכמה שנים, לא הספיק להגיע אל ההר, אתה נחוש בדעתך לא להפוך את הרגע המת שלו להחמצה שלך.

אולמרט הצליח ללבן את העניינים עם רוב בכירי קדימה. הוא ניהל פגישה טובה עם שרת המשפטים ציפי לבני, שביניהם שררה מתיחות בשל ההתמודדות על המקום השני. לבני הודיעה שתסייע לאולמרט ושאין לה כל כוונה להתמודד מולו. גם שר הביטחון, שאול מופז, חיים רמון, מאיר שטרית, רוני בראון, כולם התלכדו מאחורי אולמרט.. ורק קולך, שימון היקר, נעדר מרשימת הקולות הללו. מה אתה חושב לעצמך- אנחנו שואלים את עצמנו. האם אתה חושב שהזיכרון הציבורי כל כך קצר עד שמחר כבר לא נזכור את התגרנות שהשתלטה עליך? אז תן לנו להגיד לך שעם כל הכבוד, ויש כבוד, אי אפשר למרוח אותנו ולבנות על השיכחה. אנחנו רואים את ההתנהלות שלך, ואנו קצים בה. זה לא מפתיע אותנו שאמרת הבוקר דווקא ל"סקיי ניוז", שאתה בעד אולמרט. אלה ימים קשים ומורכבים למדינה כולה ואנו תובעים ממך להיות לויאלי וברור גם בעיתונות העברית. אם נאלצנו להסתדר בלי שרון, ברור שנוכל להסתדר גם בלעדיך. אל תנסה אותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully