וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבבים יוצמדו לוויאגרה למניעת זיופה

ליאור רבינוביץ

8.1.2006 / 10:26

חברת התרופות פייזר הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיה החדשה לזיהוי על פי גלי רדיו במקום הבר-קוד

חברת התרופות פייזר החלה להצמיד תוויות RFID (טכנולוגיית זיהוי על פי תדר רדיו) לתרופת הוויאגרה במאמץ להלחם בזיופי התרופה הפופולרית. הצעד של פייזר מסמן פריצת דרך נוספת עבור טכנולוגיית ה-RFID, שצפוייה להחליף בעתיד את טכנולוגיית הבר-קוד המוכר.

תוויות ה-RFID ישדרו תדר ייחודי לכל חפיסה, חבילה ומשלוח של ויאגרה שנמכרים ונשלחים בארה"ב למרכז הבקרה של חברת התרופות. בתי מרקחת וסיטונאים יהיו מצויידים בסקנר מתאים לזיהוי התדר.

לתרופת הוויאגרה זיופים וחיקויים רבים, ולכן היא נבחרה על ידי פייזר כתרופה הראשונה לשימוש בטכנולוגיית ה-RFID, שמקשה יותר, כרגע, על זיוף והעתקה מטכנולוגיית הבר-קוד. חברת פייזר הודיעה, כי בהתחלה תגביל את השימוש בטכנלוגיית הזיהוי רק לנקודת המכירה, אך בהמשך תרחיב את השימוש ותעקוב אחר המסלול שעוברת התרופה מהמפעל ועד לצרכן הפרטי.

המלחמה בתרופות מזויפות הפכה לקשה יותר בשנים האחרונות עבור חברות התרופות בעקבות השימוש באינטרנט לשיווק חיקויים וזיופים. הדבר מורגש במיוחד בתרופות לטיפול באין אונות - ויאגרה היא הידועה שבהן. מחירי התרופה המקורית גבוהים מאוד בבתי המרקחת והתחליפים המפוקפקים שמוצעים באינטרנט - זולים בהרבה.

צריכת תרופה לטיפול באין אונות עדיין נתפסת בחברה כפגיעה בגבריות, ולכן קנייה דיסקרטית באינטרנט על פני עמידה בתור בבית מרקחת עשויה להוות פיתוי לצרכנים. רוב הזיופים מיוצרים על ידי מפעלים במדינות עולם שלישי, ומשווקים באתרי אינטרנט שבשליטת הפשע המאורגן.

טכנולוגיית ה-RFID אומצה בהתלהבות גדולה על ידי רשתות קמעונות גדולות. החלוצה בתחום הכלכלי-מסחרי של מעקב אחר תנועת סחורות, עוצמת מכירות ותנועת מלאים בארגון היא רשת וול-מארט. הרשת כבר הודיעה שתצליח לחסוך מיליארדי דולרים בזכות מעקב אחר תנועת הסחורות במחסנים.

ה-RFID הוא שבב קטן שיוצמד לסחורות וישדר אותות רדיו למרכז הבקרה. יצרנית מוצרי הגילוח ג'ילט הייתה בין החלוצות לשימוש דומה לזה שמתכננת פייזר - הצמדת השבב לכל מוצר ומעקב עד הסרתו מהמדף ומסירתו לידי הלקוח. ג'ילט ספגה ביקורת רבה על השימוש שבו עשתה בטכנולוגיה בטענה כי היא מרגלת אחר הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully