וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח: מחר בבוקר יחלו להוציא את שרון מההרדמה

8.1.2006 / 13:01

מנכ"ל ביה"ח עדכן כי ההחלטה התקבלה בדיון צוות המומחים. לדבריו, חל שיפור נוסף בתמונת המוח של שרון. ד"ר חוסה כהן: שרון לא יחזור לכהן כרה"מ

מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם בירושלים, פרופ' שלמה מור יוסף, עדכן היום, כי בתום בדיקת ה-CT שעבר ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט צוות המומחים להתחיל את תהליך הורדת ההרדמה של ראש הממשלה ממחר בשעות הבוקר.

עוד אמר פרופ' מור יוסף, כי הבדיקה מעלה שממשיכים לראות שיפור בתמונת המוח של ראש הממשלה וכי כל הפרמטרים האחרים הנמדדים הם בגדר הנורמה, בהם הלחץ התוך מוחי. לדברי מור יוסף, מצבו של שרון עדיין קשה, אך יציב.

מנתחו של ראש הממשלה, ד"ר חוסה כהן, אמר בראיון שצוטט ברשת הבריטית, "סקיי ניוז", כי כי שרון לא יחזור לתפקד כראש ממשלה.

בראיון אמש לחדשות ערוץ 2, אמר ד"ר כהן, כי הסיכוי ששרון יישאר בחיים "גבוה מאוד", וכי הוא נוטה להעריך שמצבו יהיה טוב יחסית. עם זאת, לדבריו, בשרון תישאר פגיעה קוגנטיבית, שכן פגיעה כזאת נותרת גם במקרים של פגיעות נקודתיות קלות בהרבה.

ד"ר כהן סייג את דבריו וציין כי עדיין מוקדם לנבא את עתידו של שרון ויש להיות זהירים. "ראיתי כל כך הרבה מקרים כאלה. יש חולים במצב כזה שלא שורדים, ויש כאלה שחוזרים לעבודה. כך שטווח האפשרויות הוא כל כך רחב שקשה לנבא".

ד"ר כהן ציין כי "יש כעת תמונה טובה יותר. כל פעם שאתה בודק חולה אתה מסתכל על כמה פרמטרים כמו לחץ דם ותגובות. היום המצב היה יותר טוב מאשר אתמול. לכולנו יש תחושה קצת יותר אופטימית מאשר אתמול. מחר זהו יום האמת. מחר כולנו נדע אם כל מה שעשינו באמת עזר לו או לא. קשה מאוד כרגע להגיד מה המצב שלו. אנחנו מתפללים שלא יהיו סיבוכים, כמו הדבקות בזיהומים".

בתשובה לשאלה על הרגשתו בזמן ניתוח ראש הממשלה אמר ד"ר כהן: "כשאתה מנתח אתה נותן הכל. לא בגלל שהוא ראש ממשלה, אלא בגלל שכל פעם שיש מישהו שהחיים שלו תלויים קצת במה שאתה עושה, אז אתה מרגיש אחריות כל כך כבדה, שאתה תתן את כל מה שיש לך".

ד"ר כהן הוסיף, כי כאשר הוא רואה את ראש הממשלה מחובר למכשירים במיטתו הוא מעורר אצלו הערצה. "אף פעם לא הכרתי אותו, אבל גם כשהוא מורדם הוא ממשיך להיות ראש ממשלה. כולנו מתפעלים כמה הוא חזק וכמה הוא לוחם. הוא לוחם אמיתי וזה בטבע שלו. אני מעריץ אותו כל יום יותר ויותר".

אתמול הודיע פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל בית החולים, כי חל שיפור קל בתמונת ה-CT של מוחו של שרון. "בדיקת ה-CT שעבר שרון מצביעה על ירידה בבצקת במוחו ועל שיפור קל מאוד בתמונת ה-CT, אך מצבו עדיין קשה והרופאים נאבקים על חייו", אמר אתמול מור-יוסף. מור-יוסף דיווח גם לראשונה על היקף הנזק שנגרם לשרון ואמר שהאירוע גרם לנזק בצדו הימני של המוח, אך רקמת המוח בצד שמאל "נותרה תקינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully