וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלח אמריקאי החשוד ברצח יפנית הוסגר ליפן

רויטרס

7.1.2006 / 15:37

ויליאם ריס, המשרת בצי, חשוד כי שדד והיכה את יושי סאטו, שמתה לאחר מכן מדימום פנימי. לפי התקשורת, ריס הודה ברצח

הצי האמריקאי הסגיר לידי משטרת יפן מלח, החשוד ברצח ושוד. הימאי, ויליאם ריס, 21, עצור בתחנת המשטרה ביוקוסוקה, מדרום ל[[טוקיו]]. הוא חשוד כי רצח את יושי סאטו, יפנית כבת 56, ב-3 בינואר. בכלי התקשורת ביפן דווח כי ריס, המוצב על נושאת המטוסים קיטי הוק, הודה ברצח. ואולם הן המשטרה המקומית והן הצי לא אישר את הדיווחים.

הקורבן, סאטו, נמצאה חסרת הכרה ומדממת ליד בניין ביוקוסוקה, ומתה כתוצאה מדימום פנימי. לדברי התקשורת חזר לבסיסו כשבגדיו מוכתמים בדם, אבל נתן תשובות מעורפלות לגבי המניע לתקיפה. התקרית אירעה בתקופה רגישה, כשטוקיו ווושינגטון מנסות להביא לחתימת עסקה עם קהילות יפניות מקומיות, שיאפשרו לארגן מחדש את מיקום בסיסי ארצות הברית במדינה, ויאפשרו גמישות רבה יותר לצבא האמריקאי.

ההסכם בין ארצות הברית ליפן בנוגע להתנהלות אנשי הצבא במקום לא דורשת הסגרת חשוד עד הגשת כתב אישום. אולם לאחר שחייל אמריקאי אנס ילדה יפנית בת 12 באי [[אוקינאווה]], מקרה שגרר מחאה עצומה מצד תושבי האי, וושינגטון הסכימה "לשקול בחיוב" העברה של חייל החשוד באונס, רצח ופשעים חמורים נוספים כבר בשלב החקירה.

משרד החוץ של יפן הביע שביעות רצון מטיפולה של ארצות הברית בתקרית. "החשוד זוהה במהירות הודות לשיתוף פעולה בין הצי לרשויות החקירה היפניות" אמר המשרד בהצהרה שמסר. "שתי הממשלות ימשיכו לשתף פעולה בצורה קרובה סביב תיק הרצח הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully