וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבבות מושתלים שורדים פחות אצל שחורים

7.1.2006 / 11:47

הלבבות שורדים פחות ממחצית הזמן לעומת ילדים לא שחורים. ההבדל לא ניתן להסבר בפערי השכר

מחקר חדש בארצות הברית מצא כי לבבות המושתלים אצל ילדים שחורים לא שורדים לאורך זמן לעומת לבבות המושתלים אצל קבוצות אתניות אחרות.

חוקרים מאוניברסיטת אמורי באטלנטה מצאו כי לבבות מושתלים שרדו פחות ממחצית הזמן אצל ילדים שחורים לעומת ילדים אחרים. במגזין רפואת ילדים דווח כי הסיבה לממצאים אינה ברורה וכי נדרשים מחקרים נוספים על מנת להבהיר את הממצא.

מומחי לב באנגליה אמרו בתגובה לממצאי המחקר כי עליהם לבחון את הממצאים מקרוב על מנת למצוא טיפול מותאם. החוקרים בדקו רישומים של 4,227 ילדים מושתלי לב, מתוכם 17% היו שחורים.

החוקרים מצאו כי 51% מבין הילדים השחורים שעברו השתלת לב שרדו במשך 5 שנים מזמן ההשתלה, בהשוואה לשני שליש מהילדים מקבוצות אתניות אחרות. הלבבות המושתלים החזיק מעמד 11 שנים אצל ילדים מקבוצות אתניות שונות, בעוד שלבבות שהושתלו אצל ילדים שחורים שרדו 5.3 שנים בלבד.

המדען הראשי במחקר, ויליאם מאלה, אמר ל-BBC כי נתונים סוציו-אקונומיים נלקחו בחשבון, אך לא ניתן היה להסביר את הממצאים בהבדלים בביטוח הבריאות או ברקע הסוציו-אקונומי. לדבריו, "לא ניתן לצמצם את הממצאים ולהסביר אותם בהכנסה נמוכה בלבד". אפרו-אמריקאים משתכרים פחות מהממוצע, אבל לא נראה כאילו זאת הסיבה.

מאלה הוסיף כי מתחילה לחלחל ההבנה כי ישנם הבדלים ביולוגיים בין קבוצות אתניות, וכי אולי יהיה צורך ברפואה "התפורה" לקבוצה האתנית, או לשנות גישה להשתלות באופן כללי. אבל לתוצאות המחקר, למרות שמשמעותן עדיין לא ברורה, ישנן השלכות מידיות.

לדבריו על הרופאים להיות כנים עם משפחות הילדים המועמדים לניתוח כאשר מדובר בילד אפרו אמריקאי, ולידע את המשפחה לגבי סיכויי ההישרדות הנמוכים בהשוואה לילד לבן או אסיאתי. מאלה הוסיף כי משפחות עשויות לשקול אפשרויות אחרות מהשתלת לב.

רוברט גאסטון, מומחה להשתלות לב באוניברסיטת אלבאמה אמר בתגובה לתוצאות המחקר כי הבדלים בין קבוצות אתניות בכל הקשור להשתלות הובחן לראשונה כבר בשנות ה-70', אבל מחקר זה מאשר כי הבדלים שנראו בקרב מושתלים מבוגרים חלים גם על מושתלי לב צעירים.

ג'ון דארק, פרופסור מנתח בבית החולים פרימן בניוקאסל הסביר את ממצאי המחקר בכך שבארה"ב, בה יש יותר קבוצות אתניות, קשה יותר להתאים רקמות לעומת מערב אירופה, בה האוכלוסייה אחידה יותר מבחינה אתנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully