וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחוב הפלסטיני סוער בעקבות אשפוז שרון

רויטרס

6.1.2006 / 16:51

התגובות למצבו של ראש הממשלה נעות בין צהלה לדאגה באשר למה שיקרה לאחר מותו, ובין האדרתו להאשמתו בפשעי מלחמה

הרחוב הפלסטיני לא נשאר אדיש לחדשות מירושלים באשר למצבו הקשה של ראש הממשלה, אריאל שרון. בעוד שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התקשר ללשכת שרון והביע את תקוותו להחלמת ראש הממשלה, הרחוב הפלסטיני מגלה דאגה מתונה יותר לראש הממשלה הישראלי.

התגובות למצבו של שרון בין הפלסטינים שרואיינו נעו בין צהלה לדאגה באשר למה שיקרה לאחר מותו. למרות שכמה טוענים שהפלסטינים לא צריכים לשמוח ממצבו של שרון, אחרים רואים את מותו האפשרי כעונש למה שהוא עשה, לדבריהם, לפלסטינים לאורך השנים.

"אני מאמין שהוא לא ימות לפני שהוא יעמוד למשפט על ההשמדה ההמונית שהוא ביצע בעשורים הקודמים. הוא צריך לעמוד לדין בזמן הזה ולא בגן עדן", אמר עבדול רחים אל-שייק, פרופ' לפילוסופיה באוניברסיטת ביר זית בגדה המערבית.

"זו הפעם הראשונה שאני מרגיש שמוות הוא טוב, פשוט מדובר בעשיית צדק", אמר אידריס אל-נטור, בן 45, מוכר דגים ברמאללה.

אחיו בן ה-33, מאהר, מחזיק בדעות אחרות ואומר שהוא דווקא מעריץ את מנהיגות שרון והוא מקווה שלפלסטינים יהיה מישהו כמוהו. "זה יהיה מספק אם יהיו לנו חצי שרון פלסטיני, הוא עבד קשה כדי לשרת את אנשיו. הוא גם האיש שיכול היה לעשות איתנו שלום".

"אני לא שמח אבל גם לא בוכה. זה לא משנה לי בכלל, כי כל המנהיגים הישראלים הם אותו הדבר. לא אכפת לי", אמר נדאר שאמייה, בן ה-40, בעל חנות בגדים ברמאללה.

כמה מתושבי עזה נקטו בעמדה חריפה יותר. "אני מתפלל ששרון יחייה. אני רוצה שהוא יחייה אבל משותק, כדי שהוא יוכל להרגיש את הכאב שהוא גרם לאלפי פלסטינים שהפכו נכים על ידי הצבא שלו. זו לא שנאה אישית, זה רק צדק", אמר חמיס אבו אל-סעדי בן ה-45.

פלסטינים אחרים מאמינים, כי הסתלקותו של שרון תביא את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני חזרה לשלב הראשון. לדבריהם, יורשו יצטרך זמן רב כדי לחדש את שיחות השלום.

"ייתכן ויורשו אפילו לא יהיה מסוגל לבצע מהלכים משמעותיים שיובילו לשלום בכלל. שרון היה רע, אבל לא כל כך רע", אמר מוחמד ראזק אחמד, בן ה-33, מרצה באוניברסיטה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully