וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקל מתחזק ב-0.3% לעומת הדולר והיורו

שרון שפורר

6.1.2006 / 9:48

לאחר שנחלש אתמול ב-1.25%-1%, חוזר השקל להתחזק ונסחר סביב 4.604 שקלים. הבינלאומי: המסחר שקט כבכל יום שישי

לאחר יום מסחר סוער אתמול גם בשוק המט"ח, בעקבות הסכנה לחייו של ראש הממשלה אריאל שרון, מסתמנת הבוקר רגיעה בשוק המטבעות המקומי. השקל שנחלש אתמול ב-1.25%-1% לעומת הדולר והאירו ונחלש ב-1.1% לעומת סל המטבעות, שבים להתחזק קלות.

הדולר נחלש ב-0.3% ונסחר סביב 4.6043 שקלים. האירו נסחר גם הוא בירידה של 0.3% סביב 5.5666 שקלים.

מחדר העסקות של הבנק הבינלאומי נמסר הבוקר על מסחר שקט ויציב בשוק המקומי, כשהמטבע האמריקאי נע מאז הבוקר בין 4.65-4.6 שקלים. הסוחרים בחדר העסקות מספרים, כי לא מורגשת כל פעילות מיוחדת והמסחר שקט כבכל יום שישי. עם זאת, הם ממתינים לכניסתם לשוק של המשקיעים הבריטים בשעה 10:00. כניסת המשקיעים הבריטים עשויה להביא לתזוזות בשוק.

בבינלאומי אומרים גם, כי בעקבות האירוע שעבר שרון, נותק, באופן זמני לפחות, המתאם בין המסחר במטבעות בעולם לבין השוק המקומי. בבנק מציינים, כי השקל שהושפע בשבועות האחרונים מהמסחר בדולר-אירו, מגיב כעת לאירועים בזירה המקומית. עוד לפני ההחמרה במצב בריאותו של שרון, צפו בבנק רמת תמיכה לדולר בגובה 4.57 שקלים ורמת התנגדות בגובה 4.62 שקלים. היום מדגישים בבינלאומי, כי יש לנקוט בזהירות ביחס לרמות אלו.

גם בבנק לאומי מעריכים, כי בטווח הקצר השקל ימשיך להיות מושפע במידה חזקה יותר מאירועים פנימיים ופחות מהמגמה העולמית. עם זאת, הם מוסיפים כי לנוכח המדיניות האקטיווית של בנק ישראל ומגמות המסחר העולמיות, השקל צפוי לשמור על חוזקה יחסית בטווח הארוך.

ובארצות הברית, כשעה טרם פתיחת המסחר בוול סטריט, יפורסם היום דו"ח התעסוקה בשוק האמריקאי לחודש דצמבר. לאחר שאתמול דווח על צניחה מפתיעה בעוצמתה במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בארצות הברית לשפל של חמש שנים, ירכז היום דו"ח התעסוקה עניין רב. נתון חיובי למשק (תוספת משרות הגבוהה מהקונצנזוס ל-225 אלף) עשוי לחזק את הדולר אל מול המטבעות העיקריים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully