וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול משחקים 60 דקות

5.1.2006 / 23:37

ולפעמים קצת יותר. הקלישאה החבוטה מהכדורגל נכונה מאוד לפוטבול, ובמיוחד לפלייאוף. כמה מהקאמבקים המדהימים בהיסטוריה

פוטבול הוא משחק שבו תאוריית הכאוס מתגשמת במלואה. כדור אחד או החלטת שופט בתחילת המשחק הראשון עשויה להעניק לקבוצה המנצחת את הסופרבול. ובכלל, מי יודע איפה היו הניו אינגלנד פטריוטס היום אילולא נכנס מו וויליאמס במלוא העוצמה בחזהו של דרו בלדסו ב-2001? כמה תארים היו לג'ו מונטנה אם לא המסירה לדווייט קלארק ב-1981? ואם ג'רי גלנוויל לא מוותר על ברט פארב "חסר הכישרון" באטלנטה, מה היה נותר ממורשת גרין ביי?

ערב השלבים המכריעים אנחנו מביאים לכם כמה מהמשחקים המדהימים בהיסטוריה של הפלייאוף. ואם שכחנו מישהו או משהו - בשביל זה המציאו את התגובות.

את כל המשחקים לא דירגנו - מלבד אחד, שנראה שיהיה עליו קונצנזוס די רחב שהוא המשחק הגדול ביותר שנראה בפלייאוף אי פעם.

אלוויי צריך ללכת 98 יארד. בקליבלנד. בשלג.

1987 - גמר ה-AFC. קליבלנד בראונס מול דנבר ברונקוס. הבראונס עולים ליתרון 13:20 ונראים בדרך הבטוחה לסופרבול. בעיטת הפתיחה שלהם אחר כך היתה מושלמת, והם נעזרו גם בהשמטת הכדור של המחזיר של הברונקוס. על קו ה-2 יארדים, חמש דקות לסיום, בשלג, בקור ובעוינות של קליבלנד, הנהיג ג'ון אלוויי את המהלך שזכה לכינוי "ד'ה דרייב". ב"ד'ה" הידיעה.

שבעה מהלכי מסירה וריצה הביאו את דנבר למחצית המגרש שנותרו שתי דקות על השעון. עוד שבעה מהלכים הביאו אותה לקו ה-5 יארדים של קליבלנד כשנותרו 39 שניות לסיום. אחד המהלכים כלל מסירה ל-20 יארד בדאון שלישי ו-18. ואז, מסירה אל האנדזון למארק ג'קסון, הישוותה את התוצאה - 20:20. בהארכה הברונקוס ניצחו בשער שדה ועלו לסופרבול.

הרבה מהלכים הונדסו מאז. אבל שלמות כזו לא נראתה וכנראה שלא תיראה עוד לעולם. הרבה דרייבים, אבל רק "ד'ה דרייב" אחד. את הסופרבול הראשון שלו, אגב, לקח אלוויי רק ב-1997, 10 שנים מאוחר יותר.

ניימת' מבטיח - ומקיים, בריידי עושה את הבלתי ייאמן

עונת 1968. הניו יורק ג'טס מגיעים לסופרבול במיאמי. לקראת ה-12 בינואר 1969, לכל המבינים בענף היה ברור שהסילונים עומדים להיכתש. לכולם, חוץ מלמספר 12 של ניו יורק. ג'ו ווילי ניימת' הבטיח בבאר שניו יורק תנצח. מהצד השני לא עמד אמנם ג'וני יונייטאס, אבל היה שם קוורטרבק אחר - ארל מורל, ה-MVP של אותה עונה. ניימת' והג'טס לא התרגשו, שיתקו את מורל והקולטס וניצחו 7:16. בסיום המשחק ירדו שחקניו ההמומים של דון שולה מהמגרש, כשניימת', באחת התמונות שתיזכרנה לעולם בתולדות הפוטבול, זוקר אצבעו מעלה לקהל כאומר "הבטחתי - קיימתי".


2001 - סופרבול 36. הניו אינגלנד פטריוטס של ביל בליצ'יק הגיעו לגמר בגלל אחת מהחלטות השיפוט השערורייתיות בהיסטוריה - ה"טאק רול" נגד אוקלנד. במשחק בניו אורלינס עמדה מולם הסט. לואיס ראמס, אחת מקבוצות ההתקפה הטובות בהיסטוריה. בתעתיק כמעט מושלם לג'טס פתחה ניו אינגלנד יתרון 3:17, אבל הראמס חזרו למשחק והישוו מטאצ'דאון של ריקי פרוהל. מעט יותר מדקה וחצי על השעון הנהיג טום בריידי דרייב מדהים שהסתיים בשער שדה של אדם וינאטיירי כשהשעון מראה 00:00 - 17:20 לניו אינגלנד.

במשחק בין הקולטס לג'טס עמד יחס ההימורים על 14 לבולטימור. במשחק בין הראמס לפטריוטס הוא עמד על 14 לסט. לואיס.

טרל אוונס מנצח - פעמיים

1999. גרין ביי וברט פארב, שהשביתו לא מעט את סן פרנסיסקו בשנים שלפני כן, מגיעים לסן פרנסיסקו. פארב מעלה את הפאקרס ליתרון 23:27 עם מסירה לאנטוניו פרימן כשעל השעון פחות משתי דקות.

אבל בצד השני עמד סטיב יאנג. יאנג הינדס דרייב ונעזר בשופטים, שלא ראו השמטה ברורה של ג'רי רייס. הוא לקח את המתנה ושלוש שניות לסיום, 25 יארד מהאנדזון, גם אמר תודה רבה. לייזר לטרל אוונס, צעיר כשרוני בעל פה גדול, שהשתרבב בין שני מגינים וקלט את הכדור - 27:30 בסיום. "אלוהים עזר לי לתפוס את הכדור", אמר אוונס המאושר. סן פרנסיסקו הפסידה במשחק הבא לאטלנטה והודחה.


2002. ויילד קארד. הניו יורק ג'איינטס באים לסן פרנסיסקו. טיקי בארבר טוחן יארדג' על הקרקע, ג'רמי שוקי הרוקי משבית את אוהדי הניינרס אחרי טאצ'דאון. קרי קולינס במשחק ענק זורק לארבעה טאצ'דאונים, ובסיום הרבע השלישי ניו יורק כבר רואה עצמה בשלב הבא עם יתרון 14:38. אבל אז מגיע אחד המהפכים הגדולים בהיסטוריה. ג'ף גארסיה התעורר, מסר לטרל אוונס לשני טאצ'דאונים, ופחות מדקה לסיום חילק מסירה מ-13 יארד לטיי סטריטס. הג'איינטס הגיעו למצב של שער שדה, אבל הוצאת הכדור של הסנאפר נכשלה. "זהו ההפסד הגרוע בכל הקריירה שלי", ביטא ג'ים פאסל, מאמן הג'איינטס, את ההרגשה. הניינרס המשיכו לשלב הבא ונכתשו בטמפה ביי.

באותו מחזור ויילד קארד הפכו הפיטסבורג סטילרס פיגור בן 17 נקודות לניצחון 33:36 על הקליבלנד בראונס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המופע של ג'ו וג'רי

1981. גמר ה-NFC, סן פרנסיסקו מול דאלאס. הקאובויס חלשו על הניינרס לאורך השנים, עד למשחק הזה. בפיגור של שש נקודות, שישה יארדים מהאנדזון, קיבל ג'ו מונטנה, בעונתו השלישית בליגה, את הסנאפ. הוא התפתל לימין, ניסה למצוא תופס פנוי, פימפם את הכדור, ואף אחד לא היה חופשי. ואז הוא זרק. כדור שכבר בהיותו באוויר נראה כמו בהילוך חוזר. משום מקום הגיע דווייט קלארק התופס וקלט את את הכדור באוויר. כמו שהמהלך של אלוויי זכה לכינוי "ד'ה דרייב", התפיסה של קלארק נקראת עד היום "ד'ה קאץ'". הניינרס ניצחו 27:28 והמשיכו לסופרבול, בו גברו על הבנגאלס 21:26.

1988. סופרבול. הניינרס שוב פוגשים את הבנגאלס בשיחזור לגמר מלפני שבע שנים. ג'רי רייס, מי שלעתיד יהפוך לאחד מגדולי השחקנים אי פעם, רשם שיא עצום ובלתי שביר בסופרבול: 215 יארד ב-11 תפיסות. אבל המהלך האחרון שלו הוא זה שהביא את התואר שוב לסן פרנסיסקו. בפיגור 16:13, 3:20 דקות לסיום, הניינרס החלו את הדרייב על קו ה-8 יארדים שלהם. מונטנה התחבר עם רייס פעמיים באותו מהלך - מסירה ל-17 יארד על ה-48 יארד של סינסינטי, ומסירה ל-27 יארד, שמיקמה את הכדור על ה-18 של הבנגאלס. בסיום הדרייב מצא מונטנה את ג'ון טיילור לטאצ'דאון מעשרה יארד, הניינרס ניצחו 16:20, ג'ו קול רשם 357 יארד, אבל לא היה לאף אחד ספק מי ה-MVP של הסופרבול הזה.

נס עיר המוזיקה - והמשחק הגדול מכולם

רגע לפני שאנחנו מגיעים למשחק הגדול מכולם נתעכב על ינואר 2000. ויילד קארד. בפאלו בילס, קבוצה למודת כשלונות וארבעה הפסדים רצופים בסופרבול בתחילת שנות ה-90, קיוותה לשחזר מעט את הימים היפים והתארחה בנאשוויל אצל הטנסי טייטאנס. ווייד פיליפס, מאמן הבילס, החליט במהלך שערורייתי להעלות למשחק את רוב ג'ונסון, שישב על הספסל ברוב העונה וצפה בדאג פלוטי מנהיג את בפאלו לפלייאוף. ההימור הלא פופולארי של פיליפס נראה כמשתלם, כש-16 שניות לסיום בעט סטיב כריסטי (עוד נפגוש אותו) מ-51 יארד והעלה את האורחים ל-15:16 שנראה בלתי הפיך.

כריסטי בעט את כדור הפתיחה במהלך שאחר כך. פרנק ווייצ'ק, הטייט אנד, מסר אחורנית (מצלמות הטלוויזיה לא הוכיחו שהמסירה היתה קדמית, מה שהיה פוסל את הטאצ'דאון) לקווין דייסון, שרץ כל הדרך אל האנדזון. הטייטאנס ניצחו את השוקר 16:22, המשיכו לסופרבול, כשאותו דייסון מפספס ביארד אחד את האנדזון מול הסט. לואיס ראמס, אבל המהלך הבלתי נשכח זכה לכינוי "מיוזיק סיטי מיראקל" (נס עיר המוזיקה).


אבל היה גם צד אחר לבפאלו. הגענו להתמודדות הטובה ביותר, כנראה, בהיסטוריה של המשחק. 1992. בפאלו בילס מול היוסטון אוילרס בשלב הויילד קארד.

אחרי שברון הלב בסופרבולים של 1990 ו-1991, הבפאלו בילס סיימו במאזן 5:11 והעפילו שוב לפלייאוף. הם פגשו שם את היוסטון אוילרס.

ב-3 בינואר 1993, האוילרס שלטו ללא עוררין בבפאלו. וורן מון, הקוורטרבק האורח, הפליא לשחק, ועוד לפני ההפסקה השלים 19 מ-22 מסירות ל-219 יארד עם ארבעה טאצ'דאונים - 3:28 מדהים ליוסטון.

פחות משתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, יוסטון עלתה ל-3:35. בהתחשב בעובדה שמי שהנהיג את בפאלו לא היה הקוורטרבק המצוין ג'ים קלי הפצוע, אלא המחליף פרנק רייך, זה נראה גמור. ואז החל הקאמבק הגדול בהיסטוריה. קנת' דייויס הבקיע טאצ'דאון בריצה של יארד אחד (10:35), ולאחר בעיטת אונסייד מוצלחת של סטיב כריסטי, רייך השלים מסירה ל-38 יארד לדון ביבי - 17:35. הגנת בפאלו, שהייתה לא קיימת במחצית הראשונה, כפתה על מון "שלושה והחוצה". רייך התחבר עם אנדרה ריד ל-26 יארד - 24:35. מון נכנס ללחץ והנרי ג'ונס זיהה זאת וחטף לו כדור כדי להעמיד את בפאלו 23 יארד מהאנדזון של האוילרס.

בדאון רביעי עם חמישה יארד ללכת, מארב לוי, מאמן הבילס, החליט לתת לרייך ללכת על זה. רייך גמל למאמן עם עוד טאצ'דאון לריד. בתוך פחות משבע דקות הורידו הבילס פיגור של 32 נקודות ל-4.

האוילרס היו בלחץ מטורף והחמיצו שער שדה. רייך הריח דם ובדרייב מופלא של 74 יארד מסר עוד אחד לריד. ככה פתאום, יתרון לבפאלו - 35:38. האוילרס התעשתו, סוף סוף, ואל דל גרקו הישווה בשער שדה.

בהארכה זכתה יוסטון בהטלת המטבע, אבל מון נחטף שוב, על ידי נייט אודומס. הבילס, בעזרה אדיבה של הגנת האוילרס, התמקמו על קו ה-15 יארד, וכריסטי בעט בין הקורות - 38:41, במשחק שהפך לקלאסיקה עוד בטרם הסתיים. בפאלו המשיכה לסופרבול רק כדי להפסיד 52:17 לדאלאס קאובויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully