וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי שרון: סיכוי גדול שהנזק למוחו בלתי הפיך

6.1.2006 / 5:30

הבוקר יעבור ראש הממשלה עוד בדיקת סי-טי. בבית החולים ציינו כי לבו ומוחו פועלים ללא עזרה חיצונית אך הנזק שנגרם לו רב, וכי רק ביום ראשון ינסו להעירו מההרדמה

בית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפז ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע כי לבו ומוחו של ראש הממשלה, אריאל שרון, פועלים ללא עזרה חיצונית, וכי שרון אינו במצב צמח. עם זאת, רופאיו של שרון, אמרו אתמול כי יש סיכוי גדול שהנזק שנגרם למוחו הוא בלתי הפיך. בכיר בהדסה העריך אמש, כי למוחו של שרון נגרם "נזק נרחב". בסביבתו של שרון הביעו עצב גדול ותחושה של סיום תקופה. הנחת העבודה היא שלא ישוב לתפקד ובוודאי שלא יחזור להנהיג את המדינה.

גורמים בבי"ח הדסה עין כרם אישרו כי למוחו של שרון נגרם נזק רב, וכי החלק הימני של מוחו ניזוק. בגלי צה"ל דווח כי הגורמים אישרו שייתכן והנזק ניגרם כתוצאה מלחץ נפשי, בשל החשש מהצינתור אותו היה אמור לעבור ביום חמישי, או אפילו בשל לחץ שנוצר כתוצאה מהתפתחות החקירה הפלילית נגדו.

מצבו של שרון ממשיך להיות קשה אך יציב, כך נמסר אתמול מבית החולים "הדסה", שבו הוא מאושפז. לפי הערכה שמסרו ל"הארץ" רופאים בכירים המסתמכים רק על הדיווחים באמצעי התקשורת, מדובר בפגיעה חמורה רחבה ובלתי הפיכה בתפקודי המוח. להערכתם, מדובר בפגיעה שחומרתה משתנה - ממצב צמח ועד למצבים של פגיעה בתפקודים הגופניים והשכליים, בהתאם להיקף שטף הדם ומיקומו במוח.

שרון מורדם ומונשם על ידי מכונת הנשמה - מצב שצפוי, להערכת בית החולים "הדסה", להימשך כ-24 עד 72 שעות. עם זאת, גורמים המקורבים לשרון מעריכים שהרדמתו תופסק רק ביום שני. מנכ"ל בית החולים, הפרופ' שלמה מור-יוסף, מעריך שהרדמת שרון תיפסק באופן מדורג על ידי הפחתת מינון התרופות. היום בבוקר תיערך לשרון בדיקת [[בדיקת CT]], בנוסף לבדיקות שנעשו לו אתמול ושלשום, אך לדברי מור-יוסף, ניתן יהיה לדעת מה מצבו של שרון רק עם התעוררותו מההרדמה.

מור-יוסף מסר גם שהרדמתו של שרון נעשית כדי לאפשר למוח להתאושש מ"הטראומה הקשה". הוא מסר שהבדיקה היחידה להערכת הנזק למוחו שבוצעה עד כה היא בדיקת תגובת אישוניו, ונמצא שהם "מגיבים כראוי". מבית החולים נמסר כי שרון נותח בצדו הימני של המוח. ואולם ייתכן שהפגיעה נרחבת יותר, ואינה רק בצד ימין.

מור יוסף עדכן כי שרון נמצא ביחידה הנוירוכירורגית בטיפול נמרץ, מצבו יציב מאז אתמול בצהרים. בבדיקות שנערכו למדידת לחץ דם, דופק ותפוקת שתן, כולם בגדר הנורמה ביחס לניתוח שעבר.

"הטיפול המרכזי שהוא מקבל הוא הרדמה עמוקה והנשמה במטרה להוריד את הלחץ בתוך המוח כדי לאפשר למוח להתאושש מהטראומה גם מהאירוע וגם מהניתוח". מור יוסף הוסיף, כי שרון נותח בצידו הימני של מוחו, וכי הטיפול אמור לארוך 24-72 שעות.

מור יוסף, הגן על ההחלטה להסיע את שרון לבית החולים הדסה
ולא לסורוקה למרות זמן הנסיעה הארוך יותר. "בית החולים סורוקה הוא מהמובילים במדינת ישראל והשירות הנוירולוגי והנוירוכירורגי שם הוא מהטובים במדינה. אך אני חושב שההחלטה להביא את ראש הממשלה במרחק נסיעה שהוסיף 30 דקות, אבל למקום שהצוות הרפואי מכיר אותו, למקום שאותו הוא עזב רק מספר שבועות קודם לכן, למקום שבו היה אמור לעבור פרוצדורה ניתוחית למחרת היום, היתה החלטה מושכלת, שקולה ונכונה".

שרון הגיע ביום רביעי לבית החולים כשהוא מעורפל הכרה ועם לחץ דם גבוה. האבחנה הראשונית היתה אירוע מוחי משמעותי בשל "דמם מאסיבי, נרחב, תוך מוחי". שרון הורדם ונלקח לבדיקות נוספות. לאחר מכן נלקח לחדר הניתוח, בניסיון לנקז את הדימום.

לדברי הפרופ' מור יוסף, במהלך הניתוח הראשון - שנמשך כשש שעות - נעצר הדימום, ושרון קיבל תרופות לעצירת הדימום בנוסף להליך הניתוחי. ואולם, בתום הניתוח נערכה לשרון בדיקת CT והתברר כי יש דימומים נוספים שיש לטפל בהם, ולפיכך הוחלט להחזירו להמשך הניתוח, סמוך לשעה 6 בבוקר. כמה שעות לאחר מכן, כאמור, יצא שרון מהניתוח, בו הצליחו הרופאים לעצור את הדימום, והועבר לטיפול נמרץ.

ביום רביעי סמוך לשעה 21:00 חש שרון ברע, והובהל מחוות שקמים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא פונה סמוך לשעה 22:00 בניידת טיפול נמרץ החונה דרך קבע בחוות שקמים, ולצדו רופאו האישי. תחילה התכונן שרון לנסוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ובית החולים אף התבקש להיערך לקליטתו, ואולם לאחר שיצא לדרך הוחלט לפנותו להדסה שבירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתחילה, כי שרון הגיע לבית החולים בהכרה מלאה ודיבר בטלפון בדרך אליו, ואולם עם הגעתו לבית החולים הוחמר מצבו. בבדיקות התברר שלקה בשבץ נוסף, השני בתוך פחות משלושה שבועות.

(צילום וידאו: ערוץ 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully