וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מפתחים טיפול ממוקד לסרטן

5.1.2006 / 17:01

חוקרים ממכללת יהודה ושומרון פיתחו טכנולוגיה המספחת תאים סרטניים בלבד. מטרת השיטה להעלים תופעות הלוואי של כימותרפיה

מכללת יהודה ושומרון באריאל מפתחת טיפול כימותרפי לחולי סרטן ללא תופעות לוואי. בעיתון "מעריב" דווח כי השיטה מקדמת פיתוח תרופה שתאפשר השמדה של התאים הסרטניים בלבד, מבלי לפגוע בתאים הבריאים.

ד"ר מיכאל פירר מהמכללה שערך את המחקר סיפר כי השיטה שפותחה תאפשר טיפול כימי נקודתי ומהיר, שלא יגרום לתופעות הלוואי המוכרות לחולים. לדבריו, לפי שעה השיטה מתאימה לטיפול בשני סוגים של מחלת הלוקמיה. השיטה פועלת באמצעות טכנולוגיה מיוחדת, המבודדת נוגדנים בדם ומספחת תאים מיוחדים לתאים הסרטניים.

המחקר, שנערך במהלך השנתיים האחרונות, בוצע בהצלחה על עכברים במעבדת המכללה. כרגע מדענים עורכים בדיקות בתרביות דם של חולי סרטן. עם התקדמות המחקר יבקשו החוקרים לנסות את הטיפול בחולים.

רפי קטן, אונקולוג מבית החולים שיבא בתל השומר, אמר בתגובה כי אם אכן הצליחו החוקרים למצוא שיטה נוספת זה יכול לקדם את המדע והמחקר בנושא.

במחקרים התברר כי תרופות כימותרפיות יעילות יותר ותופעות הלוואי שלהן מופחתות כאשר הטיפול נערך בלילה. בשיטה זאת ניתן גם להגדיל את מינון התרופה. בטיפול אצל חולי סרטן המעי הגס במרכז הרפואי גריאטרי "שהם" בפרדס חנה הוכנסה החודש לשימוש משאבה מיוחדת המזליפה לחולים תרופות בשעות מסוימות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully