וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם עוקבים אחר מצבו של שרון

5.1.2006 / 16:24

ביקור השליחים האמריקאים בישראל וברשות בוטל. בלייר הביע דאגתו ממצבו של רה"מ. שיראק: כל מחשבותיי נתונות לשרון

ברחבי העולם עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות בבית החולים הדסה, בו מאושפז ראש הממשלה, אריאל שרון .

שני השליחים האמריקאים, דיוויד וולש ואליוט אברהמס, שהיו אמורים לבוא היום לישראל ולרשות הפלסטינית, כדי לדון בבחירות הפלסטיניות, הודיעו הבוקר על ביטול ביקורם בשל מצבו של ראש הממשלה. טרם נקבע מועד חדש לביקור.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, מודאג ממצבו של ראש הממשלה, אריאל שרון . בגלי צה"ל דווח כי הוא העביר הודעה ברוח זו למשפחתו של שרון.

גם שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, הביע זעזוע ותדהמה ממצבו של שרון. בראיון ל-BBC אמר סטרו שראש הממשלה "היה דמות ענקית באזור במשך שנים רבות" ו"הפתיע את כולם באומץ שלו ובראייה המדינית שהוכיח בשנים האחרונות, בעבודתו לקראת הסדר שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים". שר החוץ הוסיף: "אני לא רוצה לחזות את הנורא מכל. זהו אדם בעל לא רק אומץ פוליטי אלא גם אומץ פיזי ויכולת התאוששות מדהימה".

נשיא צרפת, ז'אק שיראק, שלח איחולי החלמה מהירה לראש הממשלה, אריאל שרון. "כל משאלותיי וכל מחשבותיי נתונות לך", כתב שיראק, שהביע את תקוותו ששרון יתגבר על "החוויה הקשה". שיראק הוסיף, שהוא היה רוצה לראות את המשך "היוזמות האמיצות ששרון החל בהן".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שלחה גם היא איחולי החלמה לראש הממשלה ואמרה כי מחשבותיה "נתונות לאריאל שרון ולבני משפחתו". מרקל הוסיפה ואמרה כי "אני מאחלת לו החלמה מהירה ממעמקי ליבי".

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר כי "זה מאוד עצוב ברמה האישית ושלילי לגמרי ברמה המדינית. יש מעט מאוד תקווה להחלמתו. בואו ונקווה לנס". ברלוסקוני נחשב לבן-ברית פוליטי של שרון, ובמהלך כהונתו של שרון שינה את מדיניות החוץ האיטלקית, שהיתה פרו-ערבית באופן מסורתי.

נציב האיחוד האירופי ליחסי חוץ, חוויאר סולאנה, אמר הלילה כי הוא עוקב מקרוב אחר הדיווחים על מצבו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ומאחל לו לשוב לעבודה במהרה.

ראש ממשלת יפן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, ביטל את ביקורו בישראל בשל האירוע הבריאותי שעבר ראש הממשלה, אריאל שרון. נשיא דרום קוריאה אמר כי הוא מתפלל יחד עם העם בישראל להחלמתו של שרון.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול בהודעה כתובה שפרסם, כי הוא מתפלל להחלמתו של שרון. "לורה ואני משתתפים בדאגת העם הישראלי לבריאותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ומתפללים להחלמתו", כתב בוש, "ראש הממשלה שרון הוא איש אמיץ ואיש שלום. בשם כל האמריקאים, אנו שולחים את איחולינו ותקוותינו לראש הממשלה ומשפחתו".

מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליסה רייס, אמרה: "מחשבותינו ותפילותינו עם ראש הממשלה, אריאל שרון, משפחתו והעם הישראלי. אנו מאחלים לראש הממשלה החלמה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully