וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עישון פסיבי גורם לאסטמה בקרב ילדים

5.1.2006 / 9:52

כך קובע מחקר חדש בארה"ב, לפיו ילדים שגדלו בבית בו מעשנים לפחות 2 בני משפחה נמצאים בסיכון גבוה פי 8 לחלות באסטמה

מחקר חדש, שהוצג בכנס השנתי של ארגון בריאות הציבור האמריקאי, קובע כי עישון פסיבי עלול לגרום לאסטמה בקרב ילדים. המחקר בחן מגוון רחב של נתונים אשר נאספו מקרב 1,262 ילדים בגילאי 7 ומטה. באיסוף הנתונים נמצא כי אחד מכל שמונה ילדים חולה באסטמה. הנתונים שנאספו הצביעו על כך שילדים, שגדלו בבית בו שני בני משפחה או יותר מעשנים, היו בסיכון גבוה פי 8 לחלות באסטמה, לעומת ילדים שגדלו בבית בו לא מעשנים.

גורמי סיכון נוספים שעלו מהמחקר ונמצאו קשורים לאסטמה הם מצב סוציו-אקונומי נמוך, משקל לידה נמוך או דלקות אוזניים שחזרו לפחות שלוש פעמים מאז הלידה. חשיפה לעישון פסיבי או עישון של האם במהלך ההיריון כבר הוכחו במחקרים בעבר כגורמי סיכון ללידת תינוקות במשקל נמוך ולגרימת דלקות אוזניים בתינוקות וילדים, ולכן הסיכון לאסטמה בקרב ילדים אלו גבוה אף יותר.

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר כי: "תוצאות מחקר זה מוכיחות כי עישון פסיבי, פוגע בילדים שאינם מעשנים וחושף אותם לנזקים בריאותיים חמורים. חשוב לדעת כי עישון פסיבי, הוא עישון כפוי, המתרחש כאשר ילדים או בני משפחה שאינם מעשנים שואפים לריאות עשן מסיגריות שמעשנים ההורים או בני המשפחה, הנמצאים בקרבתם."

מחקרים קודמים שפורסמו הוכיחו כי העישון הפסיבי מסוכן ביותר לילדים ולתינוקות. ריאותיהם של ילדים ניזוקות מהעישון הפסיבי, וילדים להורים מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר מילדים אחרים לכך שיתפתחו אצלם מחלות נשימתיות כגון דלקת ריאות ודלקת הסימפונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully