וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להיות רגועים עם אולמרט

מיכל מירון-שקד

5.1.2006 / 6:34

מיכל מירון שקד, על סמך היכרות אישית רבת שנים, בטוחה שאהוד אולמרט הוא, ברגעים לא פשוטים אלו, האיש הנכון במקום הנכון

אין ספק שלא כך רצה אהוד אולמרט להגיע לכסא ראש הממשלה. אבל החל מסביבות השעה 23:30 אמש - אולמרט הוא האיש שלנו במסדרונות השילטון.

אני מכירה את אהוד אולמרט כבר 30 שנה. אם היה קיצוני ימני, הרי שהחיים הביאו אותו להיות שפוי לגמרי. בעד ההתנתקות, בעד שרון, בעד שלום. הוא כבר היה שר בלי תיק, ושר הבריאות, וממלא מקום ראש הממשלה בממשלה ה-30. הוא היה גזבר הליכוד, היה ראש עיריית ירושלים ועכשיו, החל מהערב, הוא ראש הממשלה בפועל.

לא רצינו שזה יקרה, אבל אם זה כבר קרה, אנחנו יכולים להיות רגועים. ראש ממשלתנו בפועל הוא פוליטיקאי מנוסה, שר מוכשר, ח"כ ותיק, ובעיקר: איש אמונו של ראש הממשלה, אריאל שרון. אין לנו פה עוד מקרה של ביבי וסילבן, גם לא פרס ופרץ. החיבור בין ראש המשלה המאושפז למחליפו הוא חיבור של נער הזהב ואביו המאמץ.

אז מי הוא אהוד אולמרט? הוא בוגר החוגים פסיכולוגיה, פילוסופיה ומשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא נשוי ואב לארבעה. הוא נבחר לראשונה לכנסת השמינית כשהיה בן 28, ומאז נבחר לכנסת באופן רצוף שבע פעמים. הוא שימש חבר בכיר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, והחל מ-1988 כיהן בתפקיד שר בממשלות ישראל: ראשית כשר לענייני מיעוטים, ובשנים 1992-1990 בתפקיד שר הבריאות. הוא נבחר לראשות עיריית ירושלים לאחר נצחון בבחירות המוניציפליות בנובמבר 1993, בהן גבר על טדי קולק וזכה ברוב של 60% מקולות הציבור הירושלמי. ב-2003 מונה לכהונת שר התעשיה והמסחר, וקיבל במקביל סמכויות נוספות, לרבות: מ"מ ראש הממשלה.

לי אין ספק שאהוד אולמרט הוא האיש הנכון, במקום הנכון. אם ראש הממשלה יחלים מהניתוח שלו ומהדמם במוחו, אולמרט יהיה השותף הסובלני, הפוליטיקאי המנוסה שיוכל להתחיל לתפקד כראש ממשלה לכל דבר ועניין. במידה ואריאל שרון לא יוכל, חלילה, לחזור לתפקידו - יאלץ אולמרט להכנס לנעליו, ולבנות את דמות הראש המחליף. עד כמה שכולנו מודאגים מאוד ממצבו של ראש הממשלה, ומרגישים יתומים מעט בלעדיו, אין ספק שאהוד אולמרט הוא האיש שנוכל להשען עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully