וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח הדסה: מוחו ולבו של שרון פועלים

5.1.2006 / 19:43

ביה"ח הדסה עין כרם הודיע כי ראש הממשלה אינו במצב צמח. שרון יישאר בהרדמה לפחות עד יום ראשון, על מנת לאפשר לו להתאושש

בית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפז ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע כי לבו ומוחו של שרון פועלים ללא עזרה חיצונית, וכי שרון אינו במצב צמח.

מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' מור יוסף, אמר בצהריים כי "מצבו של ראש הממשלה יציב. המצב עדיין קשה, אבל יציב. כל הפרמטרים שאנחנו יודעים למדוד הם בהתאם לצפוי, לאחר ניתוח מהסוג הזה".

לדבריו, "חלק מהטיפול בראש הממשלה כדי לשמור על לחץ תוך גולגלתי נמוך, הוא הרדמה עמוקה והנשמה". בחדשות ערוץ 2 דווח, כי שרון יישאר בהרדמה לפחות עד יום ראשון, על מנת לאפשר לו להתאושש.

פרופ' מור יוסף אמר עוד, כי הוא מבקש "להזים את חרושת השמועות שמציפה את המדינה". לדבריו, "כמנכ"ל הדסה אני מתחייב, שכל שינוי במצבו של ראש הממשלה יבוא לידי ביטוי בהודעות של הנהלת הדסה".

שרון סיים את הניתוח השני שעבר ותוצאות בדיקת ה-CT הראו כי הדימום במוחו פסק. ראש הממשלה הועבר ליחידה לטיפול נמרץ במחלקה הנוירוכירורגית, שם מקבל טיפול, ונמצא בהשגחה ובמעקב.

מחר, ככל הנראה, יוחלט אם ניתן לנסות ולהפסיק את ההרדמה על מנת לבדוק אם מערכות גופו של שרון יעבדו גם ללא ההנשמה המלאכותית. מומחה בכיר לנוירולוגיה מבית חולים רמב"ם אמר היום בצהרים, כי במידה ויוחלט שלא להפסיק את ההרדמה מחר, ראש הממשלה עשוי להיות מורדם במשך כמה ימים.

שרון הגיע אתמול לבית החולים כשהוא מעורפל הכרה ועם לחץ דם גבוה. האבחנה הראשונית היתה אירוע מוחי משמעותי בשל "דמם מאסיבי, נרחב, תוך מוחי". שרון הורדם ונלקח לבדיקות נוספות. לאחר מכן נלקח לחדר הניתוח, בניסיון לנקז את הדימום.

לדברי הפרופ' מור יוסף, במהלך הניתוח הראשון - שנמשך כשש שעות - נעצר הדימום, ושרון קיבל תרופות לעצירת הדימום בנוסף להליך הניתוחי. ואולם, בתום הניתוח נערכה לשרון בדיקת CT והתברר כי יש דימומים נוספים שיש לטפל בהם, ולפיכך הוחלט להחזירו להמשך הניתוח, סמוך לשעה 6 בבוקר. כמה שעות לאחר מכן, כאמור, יצא שרון מהניתוח, בו הצליחו הרופאים לעצור את הדימום, והועבר לטיפול נמרץ.

אתמול סמוך לשעה 21:00 חש שרון ברע, והובהל מחוות שקמים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא פונה סמוך לשעה 22:00 בניידת טיפול נמרץ החונה דרך קבע בחוות שקמים, ולצדו רופאו האישי. תחילה התכונן שרון לנסוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ובית החולים אף התבקש להיערך לקליטתו, ואולם לאחר שיצא לדרך הוחלט לפנותו להדסה שבירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתחילה, כי שרון הגיע לבית החולים בהכרה מלאה ודיבר בטלפון בדרך אליו, ואולם עם הגעתו לבית החולים הוחמר מצבו. בבדיקות התברר שלקה בשבץ נוסף, השני בתוך פחות משלושה שבועות.

(צילום וידאו: רויטרס)

הממשלה תתכנס לישיבה בתשע בבוקר

ראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, הודיע הלילה, כי הממשלה תתכנס לישיבה היום בתשע בבוקר. אולמרט אמר לחדשות ערוץ 10, "אני נמצא בביתי ומקבל דיווחים על מצב ראש הממשלה ומתפלל לשלומו".

בישיבת הממשלה ינכח גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אשר יעדכן את השרים במצב המשפטי שנוצר עם אשפוזו של שרון.

מזוז עודכן במצבו של שרון עוד כשהיה בדרכו לבית החולים. מיד עם הגעתו של שרון לבית החולים התבררה חומרת מצבו, והיה ברור שהטיפול בו יכלול הרדמה מלאה. מזכיר הממשלה, ישראל מימון, התקשר למזוז דקות אחדות לאחר הגעת שרון לבית החולים, והשניים בעצה אחת החליטו שיש להעביר את הסמכויות לאולמרט.

לפני שבועיים וחצי סבל שרון משבץ מוחי

ב-18 בדצמבר בשעה 20:00 אושפז שרון בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שסבל מאירוע מוחי. בתחילה טענו מקורביו כי דובר באירוע קל וכי שרון היה בהכרה. עם שחרורו מבית החולים, כעבור יומיים, התברר כי שרון סבל מאירוע מוחי משמעותי ובעת הגעתו לבית החולים הוא לא היה בהכרה ולא תקשר עם הסובבים אותו. בבדיקות שעבר בעת אשפוזו, התגלה מום מולד בלבו. לצורך תיקון מום זה, אמור היה ראש הממשלה, לעבור היום בבוקר צנתור בבית החולים.

(צילום וידאו: חדשות 10 ישראל 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully