וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל שרון נאבק על חייו

5.1.2006 / 5:40

ראש הממשלה סובל מדימום תוך מוחי ומנותח מזה שעות ארוכות. יועצו של שרון, ליאור חורב: הניתוח הסתיים. אולמרט קיבל את סמכויות ראש הממשלה

ראש הממשלה, אריאל שרון, הובהל סמוך לשעה 22:00 לבית החולים [[הדסה עין כרם]] בירושלים. מנכ"ל בית החולים, שלמה מור יוסף, מסר כי שרון עבר אירוע מוחי משמעותי, והוא הועבר לניתוח כשהוא מורדם ומונשם.

בדיקה ביחידת ההדמיה של בית החולים איבחנה כי שרון לקה בדימום תוך מוחי ב[[גזע המוח]], אזור שקשה לנקז ממנו את הדם, ולהערכת הרופאים סיכויי החלמתו אינם גבוהים. מאוחר יותר דיווחו גורמים בבית החולים, כי הדימום אצל שרון אינו בגזע המוח עצמו, אלא בשטח נרחב במוח. שרון משותק בחצי גוף, וסובל מהפרעה משמעותית בדיבור. מקורות בלשכתו אמרו, כי הם "מצפים לנס, אך המצב נראה לא טוב".

ב-5:30, כחמש וחצי שעות לאחר תחילת הניתוח, עזבו את בית החולים רופאו של ראש הממשלה, פרופ' בולק גולדמן, ומזכיר הממשלה, ישראל מימון. הם סירבו לענות לשאלות העיתונאים בדבר מצבו של ראש הממשלה. מימון אמר כי בית החולים ימסור עדכון מאוחר יותר. גם יועצו הפוליטי של ראש הממשלה, ארז חלפון, עזב את בית החולים, ואמר כי המצב "רגיש מאוד". יועצו של אריאל שרון, ליאור חורב, אמר הבוקר, כי הניתוח הסתיים, בקרוב ימסרו הרופאים הודעה. לדבריו, אריאל שרון לא יעזוב בקרוב את בית החולים.

יועץ ראש הממשלה, רענן גיסין, אמר הלילה, כי הניתוח מתקדם לפי המצופה. לדבריו, השלב העיקרי של הניתוח נגמר, אולם הניתוח מורכב מאוד ויש עוד שלבים. "מצבו של ראש הממשלה נותר יציב", הוסיף. בשעה 05:00 דווח, כי הושלם ניקוז הדם ממוחו של שרון, והמנתחים החלו לצרוב את כלי הדם שהתפוצץ. בגלי צה"ל דווח, כי ההערכה בבית החולים היא שהניתוח נמצא לקראת סיום.

בניתוח מסוג זה, פותחים הרופאים את הגולגולת ומבצעים כמה פעולות ניתוחיות: מנסים לקשור או לצרוב את כלי הדם שהתפוצץ במטרה לעצור את הדימום; מנסים לנקז או לספוג את הדם שכבר דלף למוח. אולם זו פעולה קשה, ולעתים בלתי אפשרית, כאשר הדימום הוא בחלקים עמוקים במוח.

מזכיר הממשלה, ישראל מיימון, הודיע שסמכויותיו של שרון הועברו לממלא מקומו, אהוד אולמרט. הדבר נעשה בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

טרם אושפז, שרון התלונן על לחץ בחזה ועל חולשה. גורמים בסביבתו מסרו, כי הוא היה מבולבל, חש ערפול והתקשה בדיבור. עם הגעתו לבית החולים, הוכנס ראש הממשלה ליחידת הטראומה.

הממשלה תתכנס לישיבה בתשע בבוקר

ראש הממשלה בפועל, אהוד אולמרט, הודיע הלילה, כי הממשלה תתכנס לישיבה היום בתשע בבוקר. אולמרט אמר לחדשות ערוץ 10, "אני נמצא בביתי ומקבל דיווחים על מצב ראש הממשלה ומתפלל לשלומו".

בישיבת הממשלה ינכח גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אשר יעדכן את השרים במצב המשפטי שנוצר עם אשפוזו של שרון.

מזוז עודכן במצבו של שרון עוד כשהיה בדרכו לבית החולים. מיד עם הגעתו של שרון לבית החולים התבררה חומרת מצבו, והיה ברור שהטיפול בו יכלול הרדמה מלאה. מזכיר הממשלה, ישראל מימון, התקשר למזוז דקות אחדות לאחר הגעת שרון לבית החולים, והשניים בעצה אחת החליטו שיש להעביר את הסמכויות לאולמרט.

לפני כחודש סבל שרון משבץ מוחי

ב-18 בדצמבר בשעה 20:00 אושפז שרון בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שסבל מאירוע מוחי. בתחילה טענו מקורביו כי דובר באירוע קל וכי שרון היה בהכרה. עם שחרורו מבית החולים, כעבור יומיים, התברר כי שרון סבל מאירוע מוחי משמעותי ובעת הגעתו לבית החולים הוא לא היה בהכרה ולא תקשר עם הסובבים אותו. בבדיקות שעבר בעת אשפוזו, התגלה מום מולד בלבו. לצורך תיקון מום זה, אמור היה ראש הממשלה, לעבור היום בבוקר צנתור בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully