וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הערבי עוקבים בדריכות אחר מצב שרון

5.1.2006 / 11:41

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מודאג ממצבו המידרדר. סאא'ב עריקאת: האירועים בישראל הופכים את הקערה על פיה

מערכת וואלה

ברחבי העולם הערבי עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות בבית החולים הדסה, בו מאושפז ראש הממשלה, אריאל שרון.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התקשר לבכירים בישראל והביע דאגה ממצבו המתדרדר של ראש הממשלה. ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, שלח מסר למ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ובו אמר כי הוא "שותף לדאגה של העם בישראל ועוקב בדריכות אחר מצבו של אריאל שרון".

נציגים מטעם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ועבדאללה מלך ירדן יצרו קשר עם אנשי לשכת שרון והביעו דאגה לשלומו.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, הביע את ייחוליו למותו של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון. "יש לקוות שהחדשות, כי הפושע מסברה ושתילה נאסף אל אבותיו, הן סופיות", אמר אחמדינג'אד לאנשי דת שיעים. על דבריו דיווחה סוכנות הידיעות הסטודנטיאלית האיראנית.

ראש צוות המו"מ ברשות הפלסטינית, סאא'ב עריקאת, אמר כי "האירועים בישראל הופכים את הקערה על פיה". לדבריו, ברשות לא נוהגים להתייחס לעניינים פנימיים בישראל - אולם כעת המצב שונה משום שמצבו של שרון משפיע גם על הרשות.

שר ההסברה הפלסטיני, נביל שעת', שלח הלילה מסר מסויג של אמפטיה למצבו של שרון. בהודעה נכתב: "אנחנו מצטערים בשביל מר שרון ברמה ההומניטרית בלבד". בגלי צה"ל דווח, כי שעת' הוסיף שקשה להעריך כיצד ישפיע האירוע על היחסים בין הישראלים לפלסטינים: "מבחינה פוליטית זה יגדיל את אי הבהירות לגבי המשך תהליך השלום, אותה אי בהירות שתמשיך עד הבחירות. לגבי תהליך השלום, שרון מעולם לא האמין בו והתקדם בו באופן מינימלי".

ח"כ אחמד טיבי איחל החלמה מלאה לראש הממשלה. לדבריו, "בעולם הערבי, ובכלל זה ברשות הפלסטינית, עוקבים בדריכות רבה אחרי כל שביב מידע מבית החולים הדסה עין כרם". הוא הוסיף, כי עם פרסום הידיעה על אשפוזו של שרון, התקשר אליו יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקבל פרטים. בקול ישראל דווח, כי חבר הכנסת טיבי הדגיש, כי "מבחינת העולם הערבי, לטוב או לרע, היעלמות שרון מהזירה הפוליטית תשפיע על מהלך העניינים באזור".

יועצו של מוחמד דחלאן, אליאס זננירי, שלח לראש הממשלה איחולי החלמה: "כולנו, משני הצדדים, זקוקים לו ולצעדיו האמיצים ומאחלים לו רפואה שלמה".

חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית, זיאד אבו זיאד, אומר כי אי אפשר לשמוח על מצבו הקשה של שרון כי "ברמה האנושית, הוא בן אדם, בן-תמותה, כמו כולנו". בראיון לגלי צה"ל הוסיף אבו זיאד, כי "שרון היה אולי המנהיג היחידי בישראל שיכל לפנות התנחלויות ולעשות שלום עם הפלסטינים". אבו זיאד אף אמר כי "אולמרט הוא אדם הגון שראוי להנהיג את ישראל".

מנהיג ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין, אחמד ג'יבריל, התייחס להידרדרות במצבו של ראש הממשלה, אריאל שרון, ואמר כי זוהי "מתנה מאלוהים". בגלי צה"ל דווח, כי הוא הוסיף ש"נגיד בכנות שאלוהים גדול, ויכול לנקום בשוחט הזה. אנו מודים לאל על המתנה שהעניק לנו בשנה החדשה".

דובר החמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי, אמר כי היעלמותו של שרון מהמפה תהיה טובה למזרח התיכון. לדבריו, שרון "ביצע מעשי טבח וטרור במשך עשרות שנים נגד העם הפלסטיני".

בארגון הג'יהאד האיסלאמי בלבנון הביעו שמחה על רקע ההידרדרות במצבו הבריאותי של ראש הממשלה, אריאל שרון. בגלי צה"ל דווח, כי אנואר אבו-סער, אחד מראשי הארגון, אמר כי הוא מייחל למותו ואף איחל לו "ללכת לגיהנום".

סגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית בישראל, השייח' ג'ומעה אל קסאסי, אמר כי הוא מאחל לראש הממשלה, אריאל שרון, בריאות שלמה ושיחזור לתפקידו. "למרות ההיסטוריה של סברה ושתילה הצליח שרון לשנות את דרכיו ולצעוד לכיוון של שלום, ראש הממשלה הקים את "קדימה" רק כדי להמשיך ולצאת מהשטחים הכבושים בגדה" אמר אל קסאסי לחדשות HOT בדרום. יחד עם זאת החליטו בתנועה לא לשאת מחר בתפילות יום השישי במסגדים תפילה לשלומו של ראש הממשלה.

(צילום וידאו: ערוץ 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully