וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן לזרעונים: ערכת פוריות חדשה לגבר

4.1.2006 / 19:53

הבדיקה שתימכר בבריטניה ללא מרשם, מציבה לזרעונים מבחן: כמה מהם יצליחו לשחות דרך המחסום המדמה את צוואר הרחם?

ערכת ה[[פוריות]] הראשונה לגבר תימכר בלי מירשם בבריטניה. מדענים מאוניברסיטת בירמינגהם פיתחו את הערכה הראשונה מסוגה, המעניקה מידע מוקדם על בעיות פוריות שעשויות להתעורר אצל גברים.

רשת ה-BBC דיווחה, כי המדענים חקרו דגימות [[זרע]] של 150 גברים, וטוענים כי הבדיקה מספקת הערכה מדוייקת ב-95% מהמקרים. הם טוענים כי בדיקה שכזו, הזמינה בחנויות, בתי מרקחת ודראגסטורים בבריטניה, יכולה לקצר את ההמתנה לבדיקת פוריות אצל רופא בכמעט שנה.

כדי לבצע את הבדיקה, הגבר צריך לתת דגימת זרע, לכוון את המכשיר, ולחכות כשעה כדי לראות האם הזרע שלו מסוגל לעבר ביצית נשית. המכשיר למעשה "מכריח" את הזרעונים לשחות דרך מחסום, המחקה את צוואר ה[[רחם]] הנשי. המכשיר מודד את מספר הזרעונים שהצליחו להגיע מעבר לצוואר המדומה. אם התוצאה מראה כי מספר רב של זרעונים הצליחו לשחות מעבר למחסום, קו אדום מראה שהתשובה חיובית.

המחקר מצביע על כך שיותר משני מיליון גברים סובלים מפוריות נמוכה, ונראה שהבעיה הולכת ומחריפה. היתרון של הבדיקה הוא שהיא לא רק סופרת את מספר תאי הזרע הפעילים, כי אם מעמידה אותם במבחן על מנת לראות כמה מהם יצליחו בפועל לעבר אישה. במובן הזה, הבדיקה הזו אפילו יותר מתקדמת מבדיקות פוריות סטנדרטיות אצל רופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully