וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות כפולה

יובל גפן

4.1.2006 / 19:19

רגע לפני גמר המכללות (3:00, ESPN), יובל גפן לובש שני כובעים, ומהמר על USC - וגם על טקסס. ההסברים בפנים

זהות כפולה תמיד הייתה בעיה גדולה אצל חובבי הפוטבול. אם תודו בזה או לא, לכולכם כמעט יש שתי קבוצות שאתם אוהדים. אז שני קולות, שני אנשים שונים.. אחד יובל גפן השני גפן יובל. וכל אחד מהם מספר לחברי המדור הכי לוהט בתולדות הספורט (אה, לא!) מי תנצח הלילה.

יובל גפן- למה דרום קליפורניה תנצח:

דרום קליפורניה של השנה היא קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בתולדות המכללות. זו הקבוצה היחידה אי פעם שמשחקים בה במקביל שני זוכי פרס ה"הייזמן טרופי". זוהי גם הקבוצה היחידה אי פעם שעשתה בשנה אחת 3000 יארד מסירה, שני רצים של למעלה מ1000 יארד, ותופס של למעלה מ-1000 יארד. יש לה את האופנסיב ליין הכי יעיל בליגה, ובנוסף לכך יש לה שני תופסים ברמה של NFL, ורנינגבק אדיר נוסף, אשר היה יכול להוביל כל קבוצה אחרת לשלבים המכריעים. נשמע כמו קבוצת חלומות? זו אכן ההגדרה הכי מדוייקת לקבוצה המושלמת הזו.

חוליית ההתקפה:

אופנסיב ליין: לא סתם אני מתחיל איתם. הליין החזק ביותר בקולג'ים. אחת הסיבות העיקריות שליינארט ובוש זכו בהייזמן. שניהם אגב, נתנו את הקרדיט של זכייתם בפרס, לחוליה הזו.

ראיין חליל- סנטר. טייטאושי לוטוי- אופנסיב תאקל שמאלי. זכה כאופנסיב תאקל של השנה. ג'ף ביירס- אופנסיב גארד שמאלי. פרד מאטווה- אופנסיב גארד ימני. סם בייקר- אופנסיב תאקל שמאלי. קו ההגנה הנ"ל הוא ללא סטטיסטיקה שאפשר למדוד. מי שבינכם יראה את USC בפעם הראשונה יבין על מה כל הרעש, וכמה זמן ושקט הקו נותן לקווטרבק, ומפנה שטחים לרנינגבקס.

קוורטרבק: מט ליינארט. זוכה פרס ההיזמן טרופי לשנת 2004. בעל שני תארי MVP משני משחקי הגמר בהם שיחק. מחזיק בשיא הטאצ'דאונים של כל הפאק-10, 98. עומד על 37 נצחונות אל מול הפסד אחד בכל הקריירה בקולג'ים. 1.98 בעל יד שמאלית מאוד חזקה, ומאוד מדוייקת. תצפו ממנו ללפחות 10 נסיונות מסירה של מעל ל30 יארד.

רנינגבקס: ללא ספק החוליה האחורית הכי טובה בכל הזמנים. רג'י בוש ולנדל וייט. על הנשיא כבר נכתב כמעט הכל, שמו מוזכר בתקשורת בלי סוף ואין קבוצה במקצועניים שלא תרצה אותו בשורותיה. הוא הרנינגבק המוביל של דרום קליפורניה ואחד מהטובים אי פעם במכללות. לצידו משחק לנדל וויט, אשר קצת נשכח מאז החלה התקשורת להתעניין בנשיא. לנדל למי שלא יודע מחזיק בשיא הטא'צדאונים אי פעם של המכללה- 54, וצריך לזכור שזו מכללה ששיחקו בה שחקנים דוגמת או.ג'יי סימפסון, מרקוס אלן, צ'רלי וויט ורג'י בוש. רג'י בוש הוא רץ "עוקף". בדומה ללה דייניאן טומלינסון הוא שוקל יחסית מעט אבל מחפה על כך במהירות בלתי נתפסת, ווירטווזיאות מדהימה ולכן הוא רץ מהצד.

במשחק הזה דווקא תראו אותו בלא מעט סנאפים בעמדת התופס, ויש לו כישורים מעולים ככזה. ווייט הוא רץ "כבד", אבל מאוד מהיר וחזק. ולכן הוא בדרך כלל מקבל את הכדור ורץ דרך האמצע, מעולה בשורט דאונס. טקסס עשויה להתמקד בבוש ולכן סביר להניח שתראו אותו מקבל את הכדור בלא מעט סנאפים במהלך המשחק.

תופסים : דוואיין ג'ארט, סטיב סמית. דוואין ג'ארט- סופמור(שחקן שנה שנייה) בן 19. 1.98 של מהירות,ויכולת תפיסה נהדרים.תפס השנה 81 כדורים ל1153 יארד, ו15טאצ'דאונים. סטיב סמית- ג'וניור (שחקן שנה שלישית) בן 20 ,1,80. תפס השנה 57 מסירות ל928 יארד, ו5 טאצ'דאונים.

חוליית ההגנה:

דרום קליפורניה אמנם איבדה השנה את שלושת שחקני ההגנה הכי חשובים שלה, לופה טטופו, שון קודי ומייק פיטרסון לטובת המקצוענים. אבל פיט קרול הוא מאמן מצויין שיודע לחפות על חסרונם או עזיבתם של שחקנים כאלו או אחרים. ההגנה היא קצת אנדררייטד ביחס להתקפה המעולה של SC, אבל כשזה באמת חשוב החולייה ההגנתית יודעת לעשות עבודה נהדרת. שחקנים בולטים בהגנה: דארנל בינג-סטרונג סייפטי. ג'סטין ויאט- מגן פינה. סקוט ואר- סייפטי. אוסקר לוה- מידל ליינבקר. פרוסטי רוקר- דיפנסיב אנד.

ספיישל טים:

רג'י בוש- מחזיר הבעיטת והפאנטים הכי גדול בפוטבול. צריך לראות בשביל להאמין. כל מילה נוספת מיותרת.

גפן יובל- למה טקסס תנצח:

טקסס מגיעים למשחק כאנדרדוגס. כל ההייפ התקשורתי סביב שני זוכי ההיזמן בשנתיים האחרונות מדרום קליפורניה, משחרר הרבה לחץ מוינס יאנג וחבורתו. מה עוד ש"הרוז בול" האיצטדיון בו יערך המשחק, מאיר פנים לארוכי הקרניים. בפעם האחרונה שטקסס שיחקו באיצטדיון הם ניצחו את מישיגן הפיבוריטים בתוצאה 37:38. בטקסס משחקת השנה חבורת לוחמים, אשר לא יוותרו על התואר כל כך בקלות. ראוי לציין שהשחקנים בקבוצה אולי לא מוכרים כמו שחקני דרום קליפורניה, אבל הם לא פחות מוכשרים מהם. לטקסס השנה יש מספרים יותר מרשימים אפילו משל דרום קליפורניה. היא מבקיעה 50.9 נקודות למשחק (USC-50) הטוטל אופנס שלהם עומד על 580 (USC-508). אבל הכי חשוב, היא קבוצה מאוד קבוצתית. חמישה אחוריים רצו מעל ל440 יארד השנה, ושישה רסיברים תפסו יותר מ200 יארד.

חוליית ההתקפה: שימו לב איזה כשרון ספורט נדיר יש לחולייה הזו.

רנינגבקס: וינס יאנג (כן,כן) ג'אמל צ'ארלס וראמונס טיילור. נתחיל עם ויק, אממ סליחה, עם וינס יאנג- שחקן אדיר, שבכל שנה אחרת היה לוקח את ההיזמן בהליכה, 1.98 שרץ 4.4 בארבעים יארד! רץ השנה 136 פעם ל850 יארד ו9 טאצ'דאנים. ג'אמל צ'ארלס- פרשמן בן 19. 1.84מ'. שרץ השנה 114 פעם ל-844 יארד ו-11 טאצ'דאונים. זכה כפרשמן ההתקפי של השנה בביג-12. הוא אגב אלוף מדינת טקסס בריצות 110 מטר ו300 מטר מכשולים. ראמונס טיילור- סופמור בן 20. משחק גם כתופס. רץ השנה 72 פעם ל501 יארד ו11 טאצ'דאונים, כמו כן תפס 25 תפיסות ל268 יארד ו3 טאצ'דאונים. אלוף טקסס לשעבר בקפיצה לרוחק.

תופסים: דייויד תומאס, בילי פיטמן, קוואן קוסבי, ולימאס סוויד. נתחיל עם דיוויד תומאס הטייט אנד. הוא סניור (שנה אחרונה) בן 22. 1.91,תפס השנה 40 תפיסות ל-525 יארד וחמישה טאצ'דאונים. משחק באוניברסיטה גם בקבוצת הבייסבול. בעל ידיים נהדרות, שחקן מאוד קשוח. וינס יאנג אמר עליו השבוע: "כששום דבר לא הולך וצריך מהלך גדול, דייויד תומאס תמיד יהיה זה שיציל אותי". בילי פיטמן- סופמור בן 21. תפס השנה שלושים מסירות ל-697 יארד וחמישה טאצ'דאונים. משחק גם בקבוצת הכדורסל של המכללה, ומשמש כרץ הספרינטים הבכיר של קבוצת האתלטיקה שלה . קוואן קוסבי- פרשמן בן 23. קצת מבוגר לפרשמן אבל כל זאת מכיוון שהוא שיחק בייסבול 4 שנים במיינור ליג, והיה אלוף טקסס ב-100 ו-200 מטר ריצה לשנת 2001. תפס השנה 13 כדורים ל-254 יארד ושני טאצ'דאונים. לימאס סוויד - סופמור (שנה שנייה) בן 21. תפס השנה 28 תפיסות ל-480 יארד וחמישה טאצ'דאונים. היה אול אמריקן בתיכון כרץ 110 ו-300 מטר מכשולים.

קווטרבק: וינס יאנג- (אותו אחד מחוליית הרנינגבקס...)

ג'וניור בן 22. שחקן שרק לפני שנה דיברו עליו כמי שמסוגל רק לרוץ, ולא יודע למסור. ומה עשה יאנג בנידון? עבד קשה בפגרה. הוא מסר השנה ב64 אחוז דיוק. הוא הקווטרבק עם הרייטינג הכי גבוה בקולג'ים, 168.56 (שיטת ספירה שונה מהמקצוענים). מסר השנה 182 מסירות ל-2769 יארד ו-26 טאצ'דאונים. מתעלה ברגעים החשובים. במשחק הרוז בול לפני שנה הוא רץ ל-192 יארד וארבעה טאצ'דאונים (בריצה כולם...) הוא הוסיף לזה 180 במסירה ועוד טאצ'דאון אחד.

חוליית ההגנה:

אחת החוליות הכי חזקות בפוטבול. מרשה רק 14.5 נקודות למשחק (USC-21.3) יודעת להתעלות על עצמה ברגעים חשובים. השאירה את טקסס טק, קבוצת ההתקפה הכי חזקה בליגה ( 42 נקודות למשחק) על 17 נקודות בלבד. שחקנים בולטים:

מייקל הוף- סייפטי חזק. זוכה פרס ה"טורפ" (הדיפנסיב אנד הטוב בקולג'ים). רודריק רייט- תאקל התקפי. אחד משני התאקלים הכי טובים בקולג'ים. פעמיים אול אמריקן. בריאן רובינסון- דיפנסיב אנד. טרל בראון- מגן פינה. מייקל גריפין- סייפטי חופשי, מוביל את הקבוצה בתאקלים, 116. אהרון האריס- ליינבקר.

ספיישל טים:

אולי החוליה הכי יעילה בקולג'ים. הקבוצה שחסמה הכי הרבה בעיטות מאז שנת 2000. חסמו 43 פאנטס, בעיטת שדה, ואקסטרה פוינטס בשש שנים האחרונות.

ולסיכום:

יהיה מאוד מעניין לראות את המצ'אפ בין חוליית ההגנה של טקסס לחוליית ההתקפה של דרום קליפורניה. הלחץ וההייפ התקשורתי סביב דרום קליפורניה יכול מאוד לעזור לטקסס. מצד שני ,גם לפני שנה היה הרבה לחץ סביב האדומים צהובים, והם ריסקו את אוקלוהומה המצויינת במשחק האליפות. לחובבי הפוטבול המקצועני שביניכם אני ממליץ לשים לב לרג'י בוש, מט ליינהארט, ולנדל ווייט מדרום קליפורניה, ולוינס יאנג, מייקל הוף ורודריק רייט מטקסס. רובם יגיעו למקצוענים בדראפט הקרוב (וינס כנראה שלא) וחלקם יבלטו כבר בעונתם הראשונה. למתחילים שבינכם, ובכן-הגעתם למקום הנכון, ובזמן הנכון. דרום קליפורניה נגד טקסס. משחק האליפות, מלחמה, פיצוצים, קרבות, הייזמנים, סלבריטאים, נשיא, ניצחון, הפסד, YOU NAME IT. ואני שואל: ARE YOU READY FOR SOME FOOTBALL?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully