וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון לא מתחייב לתמוך בחוק ברית הזוגיות

4.1.2006 / 18:44

ח"כ מרינה סולודקין אמרה שראש הממשלה התחייב בפניה להעביר את החוק בכנסת הבאה. בשינוי מברכים, אך בקדימה מצננים את ההצהרה

סגנית שרת הקליטה וחברת מפלגת "קדימה", ח"כ מרינה סולודקין, אמרה הבוקר בפגישה עם ראשי ארגוני הפלורליזם בישראל, כי ראש הממשלה, אריאל שרון, הבטיח לה בפורום הסיעה, שכראש ממשלה יפעל בכנסת הבאה להעברת חוק ברית הזוגיות ולפתרון בעייתם של מנועי החיתון בישראל.

הפגישה נערכה במסגרת סבב הפגישות שמנהלים ראשי ארגוני הפלורליזם בישראל והתנועות הדתיות הלא-אורתודוכסיות עם דמויות פוליטיות מרכזיות, במטרה לקדם את עמדותיהם בנושאי דת ומדינה במערכת הבחירות. עם הארגונים נמנים התנועה הרפורמית, התנועה הקונסרבטיבית, חמד"ת – האגודה למען חופש מדע, דת ותרבות ועמותת פנים – להתחדשות יהודית ומנוחה נכונה ישראל.

ראשי ארגוני הפלורליזם מסרו בהודעה: "הבחירות לכנסת הן הזדמנות ללמעלה ממיליון בוחרים, הרוצים בהנהגת נישואין אזרחיים, לדרוש את זכויותיהם. אנו נדאג כי נושא זה יהיה על סדר היום הציבורי ונדרוש מן המתמודדים להצהיר על עמדתם בסוגיה".

כשליש מהעולים מברית המועצות לשעבר אינם מוכרים כיהודים על פי ההלכה ולכן אינם יכולים כלל להינשא בישראל. בנוסף לאותם אזרחים המנועים מלהינשא בארץ גדל מספרם של הזוגות אשר מתוך בחירה, בוחרים באלטרנטיבה לנישואין ברבנות, נישואין אזרחיים בחו"ל, טקס חילוני, טקס דתי רפורמי או קונסרבטיבי.

מתנועת "קדימה" נמסר בתגובה לפניית וואלה! חדשות: "ראש הממשלה התייחס במספר הזדמנויות לצורך בפתרון בעייתם הכאובה של מנועי החיתון בישראל. בעבר קמה ועדה על בסיס קואליציוני בראשות ח"כ רוני בראון, שמטרתה היתה להגיע בהסכמה לפתרון של רישום מנועי חיתון לנישואים – אך הוועדה לא סיימה את עבודתה".

יו"ר תנועת "שינוי", ח"כ יוסף לפיד, מסר בתגובה: "אשמח מאוד אם שרון כראש ממשלה יקדם את ברית הזוגיות ש'שינוי' יזמה בכנסת הקודמת ולא זכתה לתמיכה הראויה ממנו. שרון יוכל לעשות זאת רק אם תהיה בכנסת שינוי חזקה שתמנע ממנו שותפות עם החרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully