וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ' המשפטים לא יפרסם מידע על פרשת סיריל קרן

4.1.2006 / 13:32

המשטרה: אין ראיות חדשות בחקירת העברת הכספים הלא חוקיים לרה"מ. אתמול דווח שהמיליארדר שלאף העביר לשרון 3 מיליון ד'

במשרד המשפטים אומרים, כי אין שום כוונה לפרסם כל פרט הנוגע לחקירה בפרשת [[סיריל קרן]] כל עוד החקירה נמשכת, והחקירה לא תעוכב או תקודם. גורמים במשרד המשפטים אמרו לקול ישראל, כי המשך החקירה תלוי גם בגורמים מחוץ לישראל. הגורמים דחו את הטענה, כי הימשכות החקירה מבטאת את כישלון מערכת אכיפת החוק. במשטרה מעריכים, כי החקירה בפרשת סיריל קרן תימשך עוד זמן רב ולא תסתיים לפני הבחירות.

במשטרה דחו את הדיווח לפיו קיימת התפתחות חדשה בפרשת סיריל קרן, במסגרתה נבדקת העברה לא חוקית, לכאורה, של 3 מיליון דולר מאיש העסקים האוסטרי, מרטין שלאף, לידי ראש הממשלה, אריאל שרון. בגלי צה"ל דווח, כי המחשבים של שלאף ואחיו אכן הוחרמו, כפי שדווח בערוץ 10 אמש, אך תוכנם עדיין לא נבדק, ועל כן לא נמצאו עדיין ראיות חדשות בפרשה.

כתבי "הארץ", יובל יועז ויהונתן ליס, מוסיפים:

אמש נחשף בחדשות ערוץ 10, כי ישנה פריצת דרך בחקירה נגד ראש הממשלה, וכי קיימות ראיות לכאורה ששרון קיבל השוחד. על פי הדיווחים, חלק מהסכום שהועבר מהמליארדר שימש את שרון להחזרת התרומות הלא-חוקיות שקיבל במערכת הבחירות ב-2001, ושאותן חויב להחזיר על ידי מבקר המדינה, וחלק נוסף מהסכום נשאר בידי משפחת שרון. בימים האחרונים הודיעה על כך המשטרה - בראשונה באופן רשמי - במסמך שהוגש לביהמ"ש בראשון-לציון.

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) פשטה לפני כשבועיים על בית הוריהם של מרטין שלאף ואחיו ג'יימס בישראל בניסיון להחרים ראיות שיקשרו את האחים להעברת 3 מיליון דולרים לחשבונות הבנק של משפחת שרון. במהלך הפשיטה החרימה המשטרה שני מחשבים נישאים, מסמכים ומכשירים סלולריים שתוכנם לא נבדק עד כה.

בהודעת המשטרה, שהוגשה בתגובה לבקשת האחים שלאף למנוע מהמשטרה לעיין בחומרים שבמחשבים ניידים שהחרימה מבית הוריהם של האחים שלאף, נמסר כי "במסגרת החקירה נמצאו ראיות לכאורה שהצביעו על מעורבותם של ג'יימס שלאף ואחיו מרטין שלאף בהעברת שלושה מיליון דולר למשפחת ראש הממשלה".

גורמים במשטרה אמרו אתמול, כי מטרת הפשיטה היא לנסות ולחשוף את התעלומה המרכזית בפרשה והיא מקור הכסף שהועבר לחשבונותיו של גלעד שרון לצורך פירעון ההלוואה שנתן איש העסקים סיריל קרן כדי שראש הממשלה יוכל להחזיר כחמישה מיליוני שקלים אותם קיבל שלא כדין מתורמים בבחירות הפנימיות בליכוד ב-1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully