וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאות'-פארק התקפלה בפני המחאות הקתוליות

4.1.2006 / 10:06

פרק בסדרת הסאטירה, שלעג לאמונה הקתולית, היה אמור להיות מוקרן בשידור חוזר אמש, ובוטל ללא הסבר לאחר מחאות עזות

הערוץ "קומדי סנטרל" נכנע ככל הנראה ללחצים של קבוצות דתיות, ובראשן הליגה הקתולית לזכויות דתיות ואזרחיות, וביטל את שידורו החוזר של פרק בסדרה [[סאות פארק]], שלגלג על כמה מעיקרי האמונה הקתולית ובראשם דמותה של "הבתולה" מרים, אמו של ישו הנוצרי. באתר ערוץ הבידור "E!" דווח כי הפרק, שהיה אמור להיות משודר בפעם השנייה אמש, לא שודר וכל הסבר לא ניתן לצופים.

בפרק הנדון, מאמינים [[קתולים]] כי פסל של הבתולה מרים מדמם מעכוזו, והמאמינים נוהרים ממרחק קילומטרים רבים להירפא ממחלות על ידי הדם הפלאי. בסופו של דבר מובא האפיפיור, [[בנדיקטוס ה-16]] נקרא לחקור את העניין, וקובע כי הפסל בסך הכל מגלה את סימני המחזור החודשי ולכן אין בו כל ייחוד.

"נקבות שמדממות מהערווה שלהן זה לא סיפור גדול", מכריז "האפיפיור" בפרק, ומוסיף: "נקבות מדממות מהערוות שלהן כל הזמן".

כצפוי, הליגה הקתולית התרתחה על הצגתם הסאטירית של הבתולה מרים והאפיפיור, ועל העובדה שהפרק שודר במקור יום לפני "חג העיבור המושלם", המציין את הכנסתה, כביכול, של מרים להריון על ידי רוח הקודש.

הארגון השמרני דרש התנצלות שתאגיד התקשורת ויאקום, בעליו של הערוץ קומדי סנטרל, יתנצל בפני קתולים באשר הם ויתחייב "שהפרק הזה יוצא מהמחזור באופן קבוע ולא יהיה זמין בדי.וי.די". הליגה הקתולית גם דרשה גינוי אישי מצד חבר מועצת המנהלים של ויאקום, ג'וזף קליפאנו, שהליגה ציינה כי הוא "קתולי מאמין".

קליפאנו שמח מאד להיענות לדרישה. לאחר שצפה בפרק הוא הוציא הודעה אישית המכנה את הפרק "אפיון מחריד ומבחיל של הבתולה מרים". קליפאנו אמר כי "מטריד אותי במיוחד, כקתולי, שהפרק שודר בערב חג העיבור המושלם וביום החג עצמו, שהוא יום קדוש לקתולים". קליפאנו התחייב גם לדאוג לכך שנשיא ומנכ"ל ויאקום, טום פרסטון, יבחן אף הוא את הפרק.

הערוץ קומדי סנטרל לא השיב לשאלה מדוע בוטל שידור הפרק "בלאדי מרי". צילומים מתוך הפרק כבר אינם זמינים באתר העיתונות של קומדי סנטרל או באזור סאות' פארק של אתר הערוץ עצמו.

זו אינה הפעם הראשונה שהליגה הקתולית מתעמתת עם קומדי סנטרל. הפעם הקודמת היתה גם היא בשל פרק של סאות' פארק, שכונה "אהבה קתולית לוהטת", אולם בפעם ההיא לא שעו מנהלי הערוץ למחאות. מושא הלעג של הפרק ההוא היה שערוריות ההתעללות המינית בילדים בקרב הכמורה הקתולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully